پرفروش ترين کتاب ها در طول تاريخ

    کد خبر :90152

اگر يک کتابخوان حرفه اي نباشيد و بخواهيد کتابي در دست بگيريد و مطالعه کنيد و از طرفي فرد خبره اي هم اطرافتان نداشته باشيد، مجبوريد به ليست هاي مختلف مراجعه کنيد. اما فراواني اين ليست ها که بر اساس معيارهاي مختلف و توسط افراد با سلايق متفاوت تهيه شده اند، شما را بيش از پيش گيج خواهد کرد. ما به کمک شما آمده ايم و در اين مطلب قصد داريم پرفروش ترين کتاب ها يا رمان ها در سرتاسر دنيا در دهه ها و قرن هاي اخير را برايتان معرفي کنيم. اين معيار که غالب جوامع مختلف در نسل هاي مختلف، يک کتاب را پسنديده باشند قطعا يکي از بهترين و معتبرترين ليست هاي «کتاب هاي واجب براي خواندن» را شکل خواهد داد. پس بجنبيد و لذت خواندن کتاب هاي زير را از دست ندهيد.
1. «داستان دو شهر» اثر چارلز ديکنز
“آزادي، برابري، برادري، يا مرگ؛ .. مرگ آسان ترين چيزي است که بر من ارزاني مي داري، اي گيوتين!”
دکتر مانِت که حالا ديگر ساخورده شده، بعد از 18 سال که به عنوان زنداني سياسي در باستيل حبس بوده، بالاخره آزاد مي شود و در انگلستان به دخترش مي پيوندد. در آنجا، زندگي دو مرد بسيار متفاوت، چارلز دارني، سلطنت‌طلب تبعيدي فرانسوي و سيدني کارتن، يک وکيل بدنام اما برجستۀ انگليسي، به خاطر عشقشان به لوسي مانت دچار آشوب مي شود. آنها بر خلاف ميلشان، از جاده هاي آرام لندن به خيابان هاي کينه‌توز و خونين پاريس، در اوج سلطۀ وحشت، کشيده مي شوند و خيلي زود خود را زير سايۀ مرگ آور “گيوتين” مي بينند.
پرفروش ترين کتاب هاي دنيا در کل تاريخ (1)
2. «ارباب حلقه ها» اثر جي. آر. آر. تالکين
سه گانۀ تالکين – «ياران حلقه»، «دو برج» و «بازگشت پادشاه» – يک شاهکار نبوغ آميز است. اين کتاب با بيشترين تعداد خواننده ها و تأثيرگذارترين فانتزي حماسي در تمام زمان ها، همچنين يکي از به ياد ماندني ترين و محبوب ترين قصه هايي است که تاکنون گفته شده است. «ارباب حلقه ها» که در سال 1954 به چاپ رسيد، چارچوبي را تنظيم کرده است که تمام فانتزي هاي حماسي و جستجو محور پس از آن بر اساس آن ساخته شده اند.
هابيت جوان، فرودو بگينز، با اصرار ساحر مرموز، گاندالف، براي نابود کردن حلقۀ يگانه، راهي سفري فوري و به طرزي باورنکردني خيانت آميز مي شود. اين حلقه که قرن ها پيش به دست ارباب تاريکي، سائورون، ساخته و گم شده است، سلاح شيطان است و سائورون نااميدانه قصد دارد آن را به او بازگردانند.
اگر ارباب تاريکي يک بار ديگر اين حلقه را به دست آورد، خشم خود را در سراسر سرزمين ميانه خواهد گسترد. تنها راه جلوگيري از تحقق اين سرنوشت ناگوار، بازگرداندن حلقه به موردور است، يعني تنها جايي که مي توان آن را نابود کند. بدبختانه، موردور نيز استراحتگاه سائورون است.
خواندن ارباب حلقه ها نه تنها براي علاقمندان به فانتزي، بلکه براي دوستداران ادبيات کلاسيک نيز ضروري است.
پرفروش ترين کتاب هاي دنيا در کل تاريخ (1)
3. «شازده کوچولو» اثر آنتوان دو سنت اگزوپري
«شازده کوچولو» تمثيلي اخلاقي و اتوبيوگرافي معنوي است که بيشتر از تمام کتاب هاي فرانسوي زبان ترجمه شده است. اين کتاب، با افسوني بي پايان، داستان پسرکي را مي گويد که امنيت ستارۀ کوچک خود را رها کرده تا در جهان سفر کند و در برخورد هايي شگفت آور از خيال پرستي رفتار هاي بزرگسالان آگاه مي شود. اديسۀ شخصي او در سفر به سيارۀ زمين و ماجرا هاي بعدي آن به اوج خود مي رسد.
پرفروش ترين کتاب هاي دنيا در کل تاريخ (1)
4. «هابيت» اثر جي. آر. آر. تالکين
داستان هابيت، در زمان کم رنگ شدن دنياي موجودات افسانه اي و قدرت گرفتن حکومت انسان ها قرار دارد. داستان در مورد هابيت خانه دوستي به نام بيلبو بگينز است که بر طبق يک درخواست، براي گرفتن سهم خود از گنجي گرانبها که توسط اسماگ اژدها محافظت مي شود، به سفر مي رود. سفر بيلبو، او را از سرزمين آرام و راحت به محيطي شيطاني مي برد.
پرفروش ترين کتاب هاي دنيا در کل تاريخ (1)
5. «روياي اتاق سرخ» اثر کائو شوئکين
«روياي اتاق سرخ» براي بيشتر از يک قرن و نيم، در چين بزرگ ترين رمان شناخته مي شد، داستان عشق رومئو و ژوليت چيني و پرتره اي از يکي از بزرگ ترين تمدن هاي جهان.
پرفروش ترين کتاب هاي دنيا در کل تاريخ (1)
6. «و سپس هيچکس نبود» اثر آگاتا کريستي
«ابتدا، ده نفر بودند» – دسته بندي عجيبي از غريبه هايي که به عنوان مهمانان آخر هفته به جزيره اي شخصي در خارج از ساحل دوون دعوت شده اند. ميزبان آنها، ميليونري عجيب و غريب است که هيچ کدام او را نمي شناسند و خود در خانه حضور ندارد.
تنها وجه مشترک اين مهمانان گذشته اي گناه آلود است که تمايلي به افشاي آن ندارند و رازي که سرنوشت شوم آنها را تضمين خواهد کرد. زيرا هر کدام هدف قتل هستند. آنها يکي يکي شکار مي شوند. قبل از اين که هفته به پايان برسد، هيچ کس باقي نخواهد ماند. و تنها مرده ها از سوء ظن در امانند.
پرفروش ترين کتاب هاي دنيا در کل تاريخ (1)
7. «شير، جادوگر، و کمد لباس» (سرگذشت نارنيا) اثر سي. اس. لوئيس
آنها دري را باز مي کنند و وارد دنيايي ديگر مي شوند. نارنيا … سرزميني در پس کمد لباس، کشوري اسرار آميز که تنها پيتر، سوزان، ادموند و لوسي آن را مي شناسند… جايي که ماجراها از آنجا شروع مي شود.
لوسي اولين کسي است که از راز کمد خانۀ قديمي پروفسور باخبر مي شود.
اولين بار که او ماجراهايش را در سرزمين نارنيا تعريف مي کند، کسي حرف او را باور نمي کند. اما خيلي زود، ادموند و بعد پيتر و سوزان به جادوي کمد پي مي برند و با اصلان، شير بزرگ، ديدار مي کنند. در يک چشم بر هم زدن، زندگي آنها براي هميشه دگرگون مي شود.
پرفروش ترين کتاب هاي دنيا در کل تاريخ (1)
8. «او» اثر اچ. رايدر هاگارد
«او» داستان استاد کمبريج هورس هالي و نگهبان او ليو وينسي و سفر آنها به يک امپراتوري گمشده در آفريقا است. دليل اصلي سفر آنها بستۀ اسرارآميزي است که پدر ليو به او سپرده تا در روز تولد 25 سالگي اش آن را باز کند؛ بسته حاوي تکه اي از يک کوزۀ سفالي و اسنادي است که رازي قديمي را دربارۀ خانوادۀ وينسي در بر دارند.
هالي و ليو سرانجام به آفريقاي شرقي مي رسند و در آنجا به نژادي بدوي از بوميان و يک ملکۀ سفيدپوست اسرارآميز، عايشه، بر مي خورند که اين ملکه به عنوان “او”ي تواناي مطلق و “اويي که بايد اطاعت شود” بر آنها حکومت مي کند و رابطه اي ناشناخته با ليوي جوان دارد.
اين داستان بيانگر بسياري از مفاهيم نژادي و تحولي مربوط به اواخر دوران ويکتوريايي، مخصوصاً مفاهيم تباهي و انحطاط نژادي در پايان قرن است. رمان با ترسيم چهرۀ “او”، به طور خاص، به مفاهيم اقتدار زنانه و رفتار زنانه پرداخته است و به خاطر معرفي خاص خود از زن بودن، به طور يکسان تحسين و انتقاد دريافت کرده است.
پرفروش ترين کتاب هاي دنيا در کل تاريخ (1) (عکس ها ناقص)
9. «رمز داوينچي» اثر دن براون
رمزي هوشمندانه پنهان در آثار لئوناردو داوينچي. گردشي مأيوسانه در کليساها و قلعه هاي اروپا. حقيقتي عجيب که قرن ها مخفي مانده … و سرانجام آشکار مي شود. رابرت لانگدن، استاد نشانه شناسي هاروارد، زماني که در پاريس به سر مي برد، سحرگاه با زنگ تلفني از خواب بيدار مي شود.
نگهبان سالخوردۀ لوور داخل موزه به قتل رسيده و بدنش پوشيده از نشانه هاي گيج کننده است. زماني که لانگدن و رمزگشاي با استعداد فرانسوي، سوفي نوو، معماهاي عجيب را دسته بندي مي کنند، در کمال تعجب به کشف دنباله اي از سرنخ ها در آثار داوينچي مي رسند؛ سرنخ هايي که براي همه قابل ديدن هستند اما به طرز هوشمندانه اي توسط نقاش در نقاشي ها پنهان شده اند.
شگفت‌انگيزتر آن که نگهبان کشته شده عضو دير صهيون – يک انجمن مخفي که اعضاي آن عبارت بوده اند از آيزاک نيوتن، ويکتور هوگو و داوينچي- بوده و از راز تاريخي هولناکي نگهباني مي کرده است. اين حقيقت کهن و انفجاري به شرطي براي هميشه از بين خواهد رفت که لانگدن و نوو بتوانند، همزمان با اجتناب از دشمني بدون چهره که بر تمام حرکات آنها سايه انداخته، اين معماي پر پيچ و خم را رمزگشايي کنند.
پرفروش ترين کتاب هاي دنيا در کل تاريخ (1)
10. «بيانديشيد و ثروتمند شويد» اثر ناپلئون هيل
کتاب «بيانديشيد و ثروتمند شويد» “پدر بزرگ ادبيات انگيزشي” ناميده شده است. اين اولين کتابي بود که جسورانه پرسيد “چه چيزي از ما يک برنده مي سازد؟” مردي که اين سؤال را پرسيد و به پاسخ آن گوش داد، ناپلئون هيل، اکنون خود در بالاترين رده هاي برنده هاي جهان به شمار مي رود. معروف ترين معلم موفقيت “دارايي و بيشترين قسمت از يک عمر تلاش” خود را براي توليد “قانون موفقيت” صرف کرد، فلسفه اي که اساس کتاب هاي او را تشکيل مي دهد و در اين کتاب به خوبي خلاصه شده است.
در کتاب اصلي که در سال 1937 منتشر شد، هيل براي ترسيم اصول خود داستان هايي از اندرو کارنگي، تامس اديسون، هنري فورد و ديگر ميليونرهاي هم‌عصر خود آورده است. در نسخۀ بروز شدۀ کتاب، دکتر آرتور آر. فل، مؤلف، سخنران و مشاور در مديريت منابع انساني و کارشناس به کارگيري تفکر هيل، با زبردستي حکايت هايي از به ثروت رسيدن ميليونرها و ميلياردرهايي مانند بيل گيتس، مري کِي اَش، ديو تامس و سر جان تمپلتون را در هم آميخته است. واژگان و مثال هاي منسوخ يا رمزآلود نيز به درستي با واژگان جديد جايگزين شده اند تا هر گونه مانعي براي نسل جديد خوانندگان از بين برود.
پرفروش ترين کتاب هاي دنيا در کل تاريخ (1)
11. «ناتور دشت» اثر جِي. دي. سلينجر
قهرمان و راوي کتاب «ناتور دشت» نوجواني شانزده ساله اهل نيويورک به نام هولدن کالفيلد است. او، بنا به شرايطي، مدرسۀ مقدماتي خود را در پنسيلوانيا ترک مي کند و سه روز در نيويورک مخفي مي شود. اين پسر همزمان هم خيلي ساده و هم خيلي پيچيده به نظر مي رسد، به طوري که نمي توانيم به راحتي دربارۀ او و داستانش تفسيري نهايي داشته باشيم. شايد بي نقص ترين چيزي که بتوان در مورد هولدن گفت، اين است که او در دنيايي متولد شده است که نه تنها به شدت مجذوب زيبايي است، بلکه نااميدانه به آن آويخته است.
در اين رمان صداهاي بسياري وجود دارد: صداي کودکان، صداي بزرگسالان، صداهاي زيرزميني، اما شيواترين آنها صداي هولدن است. او با عبور از زبان عاميانۀ خود، همچنان با وفاداري شگفت انگيزي نسبت به آن، فرياد روشني از رنج و لذت بر مي آورد. با اين حال، مثل بيشتر عاشق ها، دلقک ها و شاعران تراز بالا، بيشترين سهم رنج و درد را براي خود نگه مي دارد. لذت را با تمام وجود مي بخشد يا از خود دور مي کند. بنابراين اين خواننده است که مي تواند به نحوي اين شادي را از آن خود کند.
اين رمان کلاسيک جي. دي. سلينجر دربارۀ نگراني و طغيان دورۀ نوجواني، اولين بار در 1951 منتشر شد. مجلۀ تايم در سال 2005، اين رمان را در فهرست 100 رمان برتر انگليسي زبان نوشته شده در سال هاي بعد از 1923 قرار داد. نشريۀ مادرن لايبرري و خوانندگان آن نيز آن را يکي از 100 رمان برتر قرن بيستم دانستند. اين رمان پيوسته در دادگاه ها به دليل استفادۀ آزادانه از ناسزا و طرح مسايل جنسيتي مورد مشاجره بوده و رماني است که در سال هاي 1950 و 1960، هر پسر نوجواني خواهان خواندن آن بود.
پرفروش ترين کتاب هاي دنيا در کل تاريخ (1)
12. «کيمياگر» اثر پائولو کوئليو
رمان دلفريب پائولو کوئليو الهام بخش طرفداران خود در سراسر دنيا بوده است. اين داستان، که با سادگي قدرتمند و حکمت الهام بخش خود خيره کننده است، دربارۀ چوپاني آندلسي به نام سانتياگو است که در جستجوي گنجي مدفون در اهرام، از شهر خود در اسپانيا به بياباني در مصر سفر مي کند. در راه به زني کولي، مردي که خود را پادشاه مي خواند، و يک کيمياگر بر مي خورد و همۀ اين افراد او را در مسير جستجو راهنمايي مي کنند.
هيچ کس نمي داند که گنج سانتياگو چيست يا اين که آيا سانتياگو خواهد توانست بر موانع سر راه خود فائق آيد يا نه. اما آن سفري که براي يافتن متاع دنيوي آغاز شده بود، به کشف گنجينه اي منجر شد که در طول اين سفر به دست آمد. داستان با شکوه، هيجان انگيز و عميقاً انساني سانتياگو عهدي ابدي با قدرت تحول‌گر روياها و اهميت گوش سپردن به نداي قلبمان است.
پرفروش ترين کتاب هاي دنيا در کل تاريخ (1)
13. «گام هايي به سوي مسيح» اثر الن جي. وايت
هزاران نفر به کمک اين کتاب کوچک، «گام هايي به سوي مسيح»، با عيسي مسيح آشنا شده اند. و اين کتاب تعداد بيشتري را ياري کرده است، از جمله کساني را که سالها با وي (مسيح) گام برداشته اند، تا او را بهتر بشناسند.
گام هايي به سوي مسيح با هنر پوشش حساس فرهنگي که عاري از کليشه است و به زيبايي ارائه شده، عيسي را نجات دهندۀ دنيا معرفي مي کند. عيسي دوست همگان است و اين دوستي به پيام موجود در کلمات اين کتاب پرفروش الهام بخش اعتبار مي بخشد.
پرفروش ترين کتاب هاي دنيا در کل تاريخ (1) (عکس ها ناقص)
14. «لوليتا» اثر ولاديمير ناباکوف
هامبرت هامبرت – دانش پژوه، زيبايي گرا و احساساتي – کاملاً و از ته دل عاشق لوليتا هيز، دختر 12 ساله زن صاحبخانه اش شده است. هامبرت که ناگفته با ازدواج با خانم هيز موافقت مي کند تا نزديک لوليتا بماند، در ادامۀ اين عشق بسيار رنج مي کشد؛ اما زماني که خود لو جايي ديگر شروع به جلب توجه مي کند، به نام عشق او را با خود به سفري ناگوار و نااميدانه در جاده هاي صحرايي مي برد. لوليتا، اين داستان خنده دار، درخشان، اندوه آور و سرشار از بازي هاي هوشمندانه با کلمات، شاهکار معصومانه و فراموش نشدني ناباکوف است.
پرفروش ترين کتاب هاي دنيا در کل تاريخ (1)
15. «هايدي» اثر جوآنا اسپايري
هايدي يتيم با پدربزرگ زمخت اما مهربان خود در کوه هاي سوييس زندگي مي کند و پيتر بز چران دوست او است. او زندگي آرامي را مي گذراند تا اين که وادار مي شود کوهستان آشنا را براي زندگي با دختري بيمار در شهر ترک کند. آيا هايدي دوباره پدربزرگش را خواهد ديد؟ اين کتاب داستاني کلاسيک دربارۀ بزرگ شدن، دوستي و عشق خانوادگي يک دختر جوان است.
پرفروش ترين کتاب هاي دنيا در کل تاريخ (1)
16. «مراقبت از نوزاد و کودک» اثر بنجامين اسپاک
اثري کلاسيک که با زمان رشد مي کند. براي 65 سال، والدين به توصيه هاي استادانۀ متخصص مشهور اطفال، دکتر بنجامين اسپاک، تکيه کرده اند. اما در حالي که کودکان عوض نمي شوند، مسائل و نگراني هاي مربوط به آنها تغيير مي کنند. دکتر رابرت نيدلمن، که خود يک متخصص درجه يک است، به تازگي اين اثر کلاسيک نامحدود را براي استفادۀ تمام والديني که کودکانشان را در دنياي در حال تغيير ما بزرگ مي کنند، بروز رساني کرده و توسعه داده است.
پرفروش ترين کتاب هاي دنيا در کل تاريخ (1)
اين کتاب در عين حال که هنوز هم در مورد موضوعات قديمي مانند مراقبت از کودک جديد، و همچنين تصادف، بيماري و آسيب ها توصيه هاي اطمينان بخشي ارائه مي دهد، اطلاعات گسترده اي نيز در مورد بسياري از مسائل جديد در بر دارد، از جمله:
• نظر پيشرفتۀ پزشکي در مورد ايمن سازي
• چاقي و تغذيه
• تنوع فرهنگي و ساختارهاي خانوادگي غير سنتي
• توسعۀ يادگيري و مغز کودکان
• جديدترين تفکرات دربارۀ کودکان با نيازهاي ويژه
• سلامتي محيطي
• اختلالات رايج مانند ADHD(اختلال کم توجهي-بيش فعالي)، افسردگي و اوتيسم-به همراه داروها و مداخلات رفتاري
• کودکان و رسانه ها، از جمله بازي هاي الکترونيکي
• مقابله با استرس خانواده
• و بسياري موارد ديگر
اين راهنماي ارزشمند، با واژه نامه اي به روز از داروها و فهرستي معتبر از قابل اعتماد ترين منابع آنلاين، بهترين راهنما بعد از قانون شمارۀ 1 دکتر اسپاک است: “به خودتان اعتماد کنيد. شما بيشتر از آنچه که فکر بکنيد، مي دانيد.”
17. «آن شرلي از گرين گيبلز» اثر ال. ام. مونت‌گومري
آن شرلي سرزنده و مو قرمز محبوب همه، ماجراي خود را در گرين گيبلز، مزرعه اي در بيرون از اَوون‌لي واقع در جزيرۀ پرنس ادوارد آغاز مي کند. وقتي اين دخترک کک مکي متوجه مي شود که کاتبرت هاي پير در اصل قصد داشته اند به جاي او يک پسر را به فرزندي بگيرند، شروع به تلاش براي متقاعد کردن آنها، و در نتيجه خواننده داستان، مي کند.
پرفروش ترين کتاب هاي دنيا در کل تاريخ (1)
18. «زيباي سياه» اثر آنا سيول
يک اسب مسلماً يک اسب است مگر اين که اين اسب «زيباي سياه» باشد. کودکان عاشق حيوانات در طول اين قرن به زيباي سياه علاقمند بوده اند و شکي نيست که در آينده نيز اين علاقه ادامه خواهد داشت. با اين که اين اثر کلاسيک آنا سيول تصويري روشن از لندن در سال هاي پاياني قرن 19 ترسيم مي کند، پيام او جهاني و هميشگي است: حيوانات به انسان ها خدمت خواهند کرد، به شرطي که با آنها با ملاحظه و مهرباني رفتار شود.
«زيباي سياه» داستان زندگي طولاني و متنوع اين اسب را مي گويد: از زماني که کره اسبي اصيل در يک علفزار دلپذير بوده تا وقتي که اسب باوقار کالسکه متعلق به يک نجيب زاده است و بعد زماني که اسب کابيني مي شود که به طرز دردناکي از او کار کشيده مي شود. سيول در جريان اين داستان، به شيوه اي لطيف و قرن نوزدهمي، بدرفتاري با حيوانات را ملامت مي کند. خواننده هاي جوان سرنوشت هاي زيباي سياه را، خوب و بد، با صاحبان مهربان و صاحبان بي رحم، دنبال خواهند کرد. کودکان به راحتي مي توانند از رابطۀ انسان و اسب به رابطۀ انسان و انسان پل بزنند و متوجه شوند چگونه مراعات حال ديگران مي تواند به نفع همه باشد.
پرفروش ترين کتاب هاي دنيا در کل تاريخ (1)
19. «نام گل سرخ» اثر اومبرتو اِکو
سال 1327 است. فرانسيسکن ها در يک صومعۀ ثروتمند ايتاليايي مشکوک به ارتداد هستند و برادر ويليام باسکرويل وارد تحقيق مي شود. زماني که مأموريت ظريف او ناگهان با هفت مرگ عجيب مخدوش مي شود، برادر ويليام تبديل به کارآگاه مي شود. ابزار هاي او عبارتند از منطق ارسطو، الهيات آکويناس و بينش تجربي راجر بيکن که همه با شوخ‌طبعي کنايه آميز و کنجکاوي بي رحمانه اي به تيزي لبۀ درخشان تيغ شده اند.
او شواهد را جمع آوري مي کند، نماد هاي سري و دست نوشته هاي اسرارآميز را رمزگشايي مي کند و در دخمۀ پر پيچ و خم و وهم آلود صومعه جستجو مي کند، جايي که “جالب ترين اتفاق ها شب ها در آن رخ مي دهند.”
پرفروش ترين کتاب هاي دنيا در کل تاريخ (1)
20. «فرود عقاب» اثر جک هيگينز
آدولف هيتلر درمانده يک دستور غيرممکن صادر مي کند: ربودن يا کشتن وينستون چرچيل. يک قهرمان بي آبروي جنگ اين مأموريت را براي يک گروه از کماندوها دريافت مي کند. در يک دهکده ساحلي آرام، بيوه اي زيبا و يک قاتل تعليم ديدۀ ارتش جمهوري خواه ايرلند، اقدام نهايي خيانت را پايه ريزي مي کنند. در 6 نوامبر 1943، برلين پيام رمزي “عقاب فرود آمده است” را دريافت مي کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید