در قالب برنامه « آدينه ها عيدند » برگزار مي شود:

مسابقه « آشپزي خانواده ها » در بوستان زيتون

    کد خبر :90149

به منظور ترويج فرهنگ غذاهاي سنتي و سالم ايراني و در راستاي اجراي سلسله برنامه هاي « آدينه ها عيدند » مسابقه « آشپزي خانواده ها » ويژه زوج ها، جمعه سوم شهريور از ساعت 17 در بوستان زيتون منطقه 14 برگزار مي شود.
به گزارش  آريا ، مريم حسن زاده رييس خانه فرهنگ زيتون و مسئول اجرايي برنامه با اشاره به اينکه در آموزه هاي ديني به تغذيه توجه شده لذا رعايت آداب مربوطه و ترويج فرهنگ تغذيه سالم مهم ترين عامل حفظ سلامت جسمي و رواني افراد محسوب مي شود.
وي رويکرد برنامه « مسابقه آشپزي خانواده » را « مهر و محبت در خانواده » عنوان کرد که با هدف ترويج فرهنگ غذاهاي سنتي و سالم ايراني و معرفي غذاهاي سالم و ساده بر پا مي شود.
حسن زاده در تشريح فرايند اجراي مسابقه افزود : فراخوان مسابقه در طول هفته جاري در بين مراکز فرهنگي هنري منطقه چهارده بين خانه هاي فرهنگ و کتابخانه ها انجام شده است و از مخاطبان در دو سطح « زوجهاي با بيش از 5 سال زندگي مشترک » و« زوجهاي کمتر از 5 سال زندگي مشترک » ثبت نام شده وخانواده ها ، با ارائه انواع غذاهاي طبخ شده از ساعت 17 جمعه سوم شهريور در بوستان زيتون در مسابقه شرکت مي کنند .
رييس خانه فرهنگ زيتون ، شاخصه هاي مسابقه را رعايت ارزش مواد غذايي، رعايت اصول بهداشتي، خلاقيت و ايده هاي جديد و طعم و تزيين غذا در تهيه غذاي اصلي عنوان کرد که داوران مسابقه بر اساس شاخصه هاي مذکور، برترين غذاها را در دو سطح زوجهاي زير 5 سال و بالاي 5 سال زندگي مشترک انتخاب مي کنند و به نفرات اول تا سوم هر کدام از سطوح جوايز ارزنده اي اهداء مي شود.
به گفته وي، برپايي ايستگاه هاي نقاشي کودکان ، گلدوزي و کيف دوزي با چرم و دمنوش، نمايشگاه کتاب و مسابقه شطرنج، از جمله برنامه هاي جنبي اين مسابقه است .
برنامه « آدينه ها عيدند » از ابتداي فصل تابستان هر هفته با رويکرد شادي و نشاط خانواده ها در بوستان هاي گلزار ، گلنما، سميه ، فرشته آزادي، چهارصد دستگاه وابيانه برگزار شده است.
بوستان زيتون در بزرگراه شهيد محلاتي ، چهار راه ميثم، انتهاي خيابان شهيد مير هاشمي واقع است .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید