دکتر اسماعیل کهرم در گفت و گو با برنا مطرح کرد؛

موش ها حاصل مدیریت نادرست زباله های تهران هستند

    کد خبر :90142

 

کارشناس محیط زیست از راه های مقابله با موش ها به خبرگزاری برنا می گوید.

به گزارش  برنا ؛ همزمان با اوج گرما در پایتخت،دوباره شاهد هجوم موش ها به طور همه جانبه به کوچه ها و خیابان ها هستیم . یک ماه پیش محمد حقانی عضو شورای شهر تهران در پاسخ به خبرنگار اجتماعی برنا گفته بود که نباید موش ها را از بین برد چون باعث می شود چرخه زیست در طبیعت ناکامل باشد.

این بار سراغ دکتر اسماعیل کهرم کارشناس محیط زیست رفته ایم که در این باره به گروه اجتماعی خبرگزاری برنا می گوید : «مهمترین راه حل برای جلوگیری از جمعیت موش ها مدیریت زباله هاست. مثلا جوی های آبی وجود دارد به شکل سرپوشیده که باعث می شود موش ها به تعداد زیادی در آن تردد کنند. اگر زباله ها را بهتر و هدفمندتر مدیریت کنیم طبعا از جمعیت موش ها کاسته خواهد شد.در واقع موش ها حاصل مدیریت نادرست زباله های تهران هستند

دکتر کهرم از تولید طعمه ها نیز به عنوان راه حل دیگر یاد می کند: «موش ها جزو پستاندارانی هستند که خیلی به سرعت زاد و ولد می کنند .برای اینکه از این زاد و ولد جلوگیری شود می توان از طعمه هایی استفاده کرد تا باعث کم شدن جمعیت موش ها شود.»

کهرم درباره راه حال زیاد شدن گربه ها که کارشناسانی مثل حقانی توصیه کرده بودند می گوید: « این راه حال هم کارآمد خواهد بود اما مدریت زباله ها کارآمد تر است. باید در نظر گرفت که در قرن نوزدهم که در شهرهای بزرگ دنیا مثل لندن،یک چهارم حمعیت طاعون گرفتند، علت اصلی به حضور موش ها مربوط می شد پس نبودن آنها خیلی بهتر از وجود آنهاست. هر چند فوایدی هم دارند از جمله خوردن تخم حشراتی مثل سوسک ها اما در کل باید از جمعیت آنها کاسته شود. »

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید