جدیدترین اخبار
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸ اجتماعی کد خبر :9013

پل«صدر» برای اکثریت ۹۶ درصد یا اقلیت ۴ درصد؟

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با طرح این پرسش که ساخت پل طبقاتی صدر برای اکثریت ۹۶ یا اقلیت ۴ درصدی ساخته شده است؟ گفت: پل «صدر« نماد شهر خودرو محور است.

محمد حقانی گفت: پل صدر آزمون دقیقی برای راستی‌آزمایی افرادی است که ادعای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را دارند اما در عمل و با پول مالیات و عوارض مردم برای دارندگان خودروهای شخصی به ویژه مالکان خودروهای لوکس شمال شهر «فرش قرمز» پهن می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بنا بر اعلام مسوولان مربوطه برای احداث پروژه صدر و تونل نیایش حداقل ۴۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: این به معنای آن است که برای این پروژه از جیب هر شهروند تهرانی بالغ بر نیم میلیون هزینه شده که برابر ۱۱ ماه یارانه‌ایست که به آنها پرداخت می‌شود.

ساخت معابر دوطبقه نیم قرن است که در دنیا منسوخ شده

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه با وجود گذشته ۳٫۵ سال از افتتاح صدر هنوز هیچ‌گونه آمار و اطلاعاتی در مورد هزینه‌های ساخت این پروژه به شورای شهر تهران ارائه نشده است، گفت: قدر مسلم پل صدر پروژه پر هزینه‌ایست که بنا بر اظهارات متفاوت و بعضا متناقض مسوولان مربوطه با احتساب تونل نیایش، برای مردم تهران ۴۰۰۰ میلیارد تومان معادل یک میلیارد دلار هزینه در بر داشته است.

وی با تاکید بر اینکه بنا بر اعلام مسوولان مربوطه برای احداث پروژه صدر و تونل نیایش حداقل ۴۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: این به معنای آن است که برای این پروژه از جیب هر شهروند تهرانی بالغ بر نیم میلیون هزینه شده که برابر ۱۱ ماه یارانه‌ایست که به آنها پرداخت می‌شود.حقانی با بیان اینکه پروژه پر خرج صدر به مانند سایر پروژه‌های تهران گران ساخته شد و حالا به یکی از گرانترین معابر جهان تبدیل شده است، گفت: این در حالی است که اولین بزرگراه طبقاتی در سال ۱۹۴۳ در آمریکا ساخته شده اما بعد از مدتی با توجه به ناموفق و کم فایده بودن بودن این سازه پر هزینه پی پردند و بعد از گذشت ۲ الی ۳ دهه ساخت معابر دو طبقه در دنیا منسوخ شد.

وی با تاکید بر اینکه نیم قرن از تاریخ مصرف معابر دو طبقه در دنیا منقضی شده است، گفت: ساخت پروژه‌ای که سال‌های سال است که در دنیا به بایگانی سپرده شده، نشان‌دهنده نوع نگاه سنتی حاکم بر مدیریت شهری است که ادعای تبدیل تهران به شهر انسان‌محور را دارد، اما با اقداماتی همچون احداث صدر، در  مسیر تبدیل تهران به شهر خودرومحور گام برداشته شده است.

توسعه متروواجب بود یا دوطبقه کردن صدر

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه احداث بزرگراه صدر به معنای آن است که دارندگان خودروهای سواری به جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی به استفاده از خودروهای شخصی ترغیب تشویق کنیم، گفت: اگر غیر از این بود حداقل یک خط بزرگراه را به مسیر ویژه اتوبوس اختصاص می‌دادند!

حقانی با بیان اینکه تکالیف مدیریت شهری در زمینه تکمیل شبکه مترو با وجود شعارهای فراوان در این زمینه، بر زمین مانده است، گفت: سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است که توسعه مترو واجب تر بود یا دوطبقه کردن بزرگراهی که طبقاتی کردن آن نه توجیه ترافیکی، نه توجیه اقتصادی و نه توجیه زیست‌محیطی دارد؟!

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در پایان با تاکید براینکه بزرگراه طبقاتی صدر مصداق حمل و نقل خودرو محور و خدمت به حمل و نقل خصوصی شهروندان از جمله ۴ درصدی است که با خودروهای لوکس خود از فراز این پل عبور می‌کنند، گفت: این در حالی است همزمان ۹۶ درصد شهروندان نیز چاره‌ای ندارند جز آنکه عذاب کمبود اتوبوس، تاخیر مترو و ناوگان فرسوده اتوبوسرانی را تحمل کرده و دم نزنند.

وبگردی

روی خط خبر

  • اسپانیا: رهبر سابق کاتالونیا در صورت سفر به دانمارک بازداشت می‌شود
  • استقرار هیات بازرسی سازمان بازرسی کل کشور در شهرداری
  • ادعای العرب: ماهی گیری روس ها از آب گل آلود / سرمایه گذاری در سوریه برای جایگزینی تهران
  • معترضان تصویر رهبر و پرچم کره شمالی را در سئول آتش زدند
  • علت رویدادهای اخیر در ایران از نگاه نیویورک تایمز: همه چیز به «کاسپین» و امثالهم باز می گردد
  • اختصاص بخشی از شهریه مدارس به برنامه‌های مهارتی
  • دخل و خرج سال‌آینده چگونه سربه سر می‌شود؟
  • مشارکت جوانان در سازمانهای مردم نهاد چگونه افزایش می‌یابد؟
  • فراخوان دارندگان فیش ودیعه گذاری حج تمتع
  • نگاهمان را از معلول‌ها به علت‌ها هم بچرخانیم
  • طرح ویژه دولت برای رفع مشکل صادرات
  • ٧٠٠/٠٠٠ تومان بخور و نمیر
  • جزییات برنامه دولت برای اشتغال ۱میلیون و ۳۴ هزار نفر
  • قوانین بازار ارزضمانت اجرایی ندارد
  • وقتی بازار از جنس خارجی اشباع می‌شود
  • احتمال توقف اجرای توافق اوپک و روسیه
  • هزینه عروسی در تهران از ۳ تا ۳۵ میلیون
  • ادامه توافق نفتی با سهمیه‌بندی جدید در ۲۰۱۹
  • افزایش قیمت نفت، خوب است یا بد؟
  • خطر خسارت بزرگ برای پارس جنوبی
  • ایمنی برج‌ها و ساختمان‌های شهر را چگونه افزایش دهیم؟
  • مصرف چه داروهایی حین پرواز مضر است؟
  • ماجرای حذف برخی فیلم‌ها از بلیت‌های مردمی جشنواره
  • “دوقلوها” اسم جدید عموهای فیتیله ای
  • لاهوتی: مگر توانسته‌ایم اوضاع اقتصادی مردم را تغییر دهیم که بحث افزایش قیمت بنزین را مطرح می‌کنیم/ افزایش قیمت در حال حاضر به صلاح نیست
  • امشب قسمت پایانی سریال “سایه بان”
  • آغاز رزمایش مشترک ارتش
  • دلایل گرایش نوجوانان به مصرف «ترامادول» و کاهش سن مصرف موادمخدر
  • امیدواری برای بازگشت سپنتا به شورای شهر/ اسفندیار اختیاری: به اصل‏ وحدت‏ ملی و همزیستی ایرانیان بی‌توجهی شده
  • بیمارستان‌های فرسوده “ایران” و “تهران” را بشناسید