اختلالات روحی نتیجه صنعتی شدن جوامع است

    کد خبر :90080

دبیر اجرایی شانز‌دهمین همایش داروسازان از ضرورت توجه‌ بیشتر‌ به نقش مشاوره‌‌ای داروسازان‌ در کشور خبر داد.

به گزارش  موج؛ سید حمید خوئی‌ دبیر اجرایی‌ همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان‌ ایران‌ در شانزدهمین‌ همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران که امروز در مرکز همایش‌های راز‌ی برگزار شد، اظهار کرد: این همایش با همکاری انجمن داروسازان‌ تهران برپا شده است و در آن حدود 44 شرکت تولیدی‌ و وارداتی‌ آخرین‌ محصولات دارویی خود را به نمایش می‌گذارند.

وی بیان کرد: شانز‌دهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان‌ ایران با محوریت‌ بیماری‌های اعصاب، روان و اعتیاد برگزار می‌شود، از آنجایی که‌ بیماری‌های روحی و روانی طی سال‌های اخیر با صنعتی شدن جوامع شیوع بالایی‌ پیدا کرده‌اند ما این همایش‌ را به بیماری‌های اعصاب، روان و اعتیاد‌ اختصاص داده‌ایم‌.

خوئی‌ افزود: داروسازان می‌توانند نقش مهمی در مشاوره بیماران دچار اختلالات روحی و روانی‌ داشته باشند که متاسفانه این نقش در جامعه ما به خوبی‌ ایفا نمی‌شود.

رفع نیازهای بازآموزی 4 هزار و 800 نفر در عرصه داروسازی‌

همچنین در ادامه مراسم‌ محمدرضا‌ شانه‌ساز رئیس انجمن علمی داروسازان‌ ایران‌ اظهار کرد: برای چهار هزار و 800 نفر در عرصه داروسازی‌ در تهران و چند استان دیگر‌ نیازهای‌ بازآموزی‌ را برطرف‌ کردیم‌. خوشبختانه سال گذشته داروسازان‌ با وجود تاخیر در پرداخت‌ بیمه‌ها به داروخانه‌ها همت و‌الایی از خود نشان دادند‌ و کمبودهای‌ اعتباری طرح تحول نظام سلامت را جبران کردند.

شانه‌ساز یادآور شد: رئیس‌ سابق سازمان نظام پزشکی‌ از داروسازان‌ حمایت کرد و چهار نفر از اعضای هیأت مدیره انجمن علمی داروسازان‌ ایران‌ به انجمن داروسازان‌ تهران وارد شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید