نماینده یزد از کدام واقعیت پرده برداشت؟

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ ۱۴:۴۲
    کد خبر :89934

 

علاوه بر اینکه، چنین عملکردی کاملا دون‌شأن یک نماینده مجلس است؛ از طرفی با منش مردمان یزد که «صداقت» و پرهیز از «دورویی» خصلت برجسته آن‌ها است، نیز بیگانه است.

به گزارش بازتاب به نقل از یزدرسا؛ نطق ابوالفضل موسوی بیوکی در مخالفت با حبیب‌الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو -که اتفاقا یکی از افرادی بود که از سوی خود موسوی برای تصدی وزارت نیرو به رئیس‌جمهور پیشنهاد شده بود-، یکی از اتفاقات جنجال‌برانگیر در جریان رأی اعتماد مجلس به کابینه بود. مسئله‌ای که با انتقاد برخی از کاربران یزدی شبکه‌های اجتماعی نیز همراه شد.

اما مهم‌تر از نطق موسوی، دلیلی بود که او برای این اقدام خود بیان کرد. وی بعد از آنکه با انتقادات گسترده مواجهه شد در توجیه حضورش به عنوان مخالف بیطرف گفت: «بنده مأمور شدم كه براي جلوگيري از حملات شديد مخالفين به ايشان براي مخالفت در پشت تريبون حاضر شوم. متني كه بنده قرائت كردم با هماهنگي مجمع نمايندگان استان تهيه شد و حتي توسط بعضي همكاران اصلاح گرديد؛ سخنراني بنده در راستاي مأموريتي بود كه از طرف فراكسيون اميد بر عهده من گذاشته شده بود و تمام اتفاقات با مديريت و هماهنگي با شخص دكتر عارف انجام شد.

هر چند مي‌دانستم خواندن نطق مخالف باعث فضايي منفي عليه اينجانب خواهد شد اما اين مأموريت به من سپرده شده بود و براي اجراي مأموريتم حاضر شدم آبرويم را هم بگذارم».

همانطور که مشاهده می‌شود، نماینده یزد به صراحت از مخالفت «نمایشی»اش با وزیر پیشنهادی سخن می‌گوید و آن را اقدامی «هماهنگ شده» و «مأموریت»ی عنوان می‌کند که از سوی «دیگران» بر دوش او گذاشته شده است!

در واقع موسوی به صراحت از تنزل نقش نمایندگی‌اش به یک عنصر دست چندم «محافل لابی‌گر» اعتراف می‌کند و به وضوح می‌گوید که حضورش به عنوان مخالف یک وزیر پیشنهادی، صرف «نمایشی» و «تصعنی» بوده است.

نماینده یزد اذعان دارد که اقدام او به دور از صداقت و به عبارتی با هدف فریب دیگران بوده است. یعنی او در حالی به عنوان نماینده مخالف پشت تریبون قرار گرفته که هدفش مخالفت با وزیر پیشنهادی نبوده بلکه این حضور در راستای انجام مأموریتی بوده که یک جریان خاص بر دوش او گذاشته است.

علاوه بر اینکه، چنین عملکردی کاملا دون‌شأن یک نماینده مجلس است و هیچ نسبتی با رسالت و وظایف یک نماینده ندارد؛ از طرفی با منش مردمان یزد که «صداقت» و پرهیز از «دورویی» خصلت برجسته آن‌ها است، نیز بیگانه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید