نقش ایران در سوریه سازنده است

    کد خبر :89906

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در واکنش به ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، نقش این کشور در سوریه را کاملا سازنده دانست.

به گزارش بازتاب به نقل از اینترفکس، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در واکنش به سخنان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مدعی شده بود گسترش نفوذ ایران در سوریه تهدیدی برای صلح جهانی است، از توافق با آمریکا برای ایجاد مناطق «کاهش عملیات» در سوریه حمایت کرد و گفت که ایران نیز مانند ترکیه و روسیه، از تضمین‌کنندگان تشدید درگیری در این مناطق است.

نبنزیا افزود: «ما از دیدگاه اسرائیل نسبت به ایران آگاهی داریم اما فکر می‌کنیم که ایران نقشی کاملا سازنده در سوریه ایفا می‌کند».

نخست‌وزیر اسرائیل پیش از این در آغاز دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در سوچی، مدعی شده بود که گسترش نفوذ ایران در سوریه، خطری برای منطقه و جهان است.

طبق این گزارش، نتانیاهو به پوتین گفته است: «تحولات اوضاع در منطقه به‌شدت شتابنده است. ایران تلاش‌های چشمگیری برای تقویت نفوذش در سوریه صورت می‌دهد. این امر خطری برای اسرائیل و برای خاورمیانه است. معتقدم این امر همچنین تمامی جهان را تهدید می‌کند».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده است که ایران در «مرحله پیشرفته‌ای» از بسط سیطره خود در عراق و یمن قرار دارد و ایران «عملا» و «به صورت گسترده» بر لبنان نیز سیطره دارد.

وی با این ادعا که ایران گروه‌های تروریستی را تسلیح می‌کند و مشوق تروریسم است، اظهار داشت: «نمی‌توانیم حتی لحظه‌ای فراموش کنیم که ایران روزانه تهدیدهای خود مبنی بر نابود کردن دولت اسرائیل را ادامه می‌دهد».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید