پرواز بمب افکن هاي روسي بر فراز اقيانوس آرام/ درخواست روسيه از کره شمالي

    کد خبر :89898

روسيه از پرواز بمب افکن هاي راهبردي با قابليت هسته اي اين کشور بر فراز اقيانوس آرام خبر داد.
به گزارش آريا، روسيه روز پنجشنبه از پرواز بمب افکن هاي راهبردي با قابليت هسته اي اين کشور بر فراز اقيانوس آرام، درياي ژاپن، درياي زرد و درياي چين شرقي خبر داد و اعلام کرد ژاپن و کره جنوبي، جنگنده هاي خود را به پرواز درآوردند تا بمب افکن هاي روسي را اسکورت کنند.
به گزارش خبرگزاري رويترز از مسکو، وزارت دفاع روسيه در بيانيه اي اعلام کرد بمب افکن هاي توپلوف 95-ام اس با همراهي جت هاي جنگنده سوخو-35 اس و نيز هواپيماهاي کنترل و هشدار اوليه موسوم به اي-50 بر فراز آب هاي بي طرف به پرواز در آمدند.
در اين بيانيه به تعداد کلي هواپيماهايي که در اين پرواز از قبل تعيين شده شرکت داشتند و نيز زمان و دليل اين ماموريت اشاره اي نشده است.
در اين بيانيه آمده است بمب افکن هاي توپلوف 95- ام اس در جريان اين ماموريت در وسط هواپيما سوخت گيري شدند.
وزارت دفاع روسيه افزود اين بمب افکن هاي در بخشي از مسير پروازي خود توسط جت هاي نظامي ژاپني و کره جنوبي اسکورت شدند.
روسيه که با کره شمالي مرز دارد بارها از افزايش تنش ها در شبه جزيره کره ابراز نگراني کرده است. اين کشور اخيرا درباره طرح هاي ژاپن جهت استقرار سامانه موشکي آمريکا در خاک اين کشور ابراز نگراني نيز کرد.

درخواست روسها از کره شمالي
روسيه از کره شمالي خواست از خود خويشتنداري نشان دهد
به گزارش خبرگزاري رويترز؛ وزارت امور خارجه روسيه اعلام کرد اميدوار است کره شمالي در مواجهه با تمرينات نظامي آمريکا و کره جنوبي از خود خويشتنداري نشان دهد.
وزارت امور خارجه روسيه اعلام کرد تمرينات نظامي کره جنوبي و آمريکا به کاهش تنش ها در شبه جزيره کره کمکي نمي کند.
وزارت امور خارجه روسيه همچنين اعلام کرد طرح هاي دولت ژاپن براي استقرار سامانه موشکي آمريکا در خاک اين کشور با تهديد موشکي واقعي در منطقه تناسبي ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید