در دیدار با خانواده شهدای اهل سنت حادثه منا؛

قاضی عسکر: جایگاه شهدای حادثه منا بهشت برین است/ وحدت شیعه و سنی در ایران مثال زدنی است

    کد خبر :89525

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست زایران کشورمان روز چهارشنبه با حضور در محل اقامت خانواده شهیدان احمدجامی و قدیری از شهدای اهل سنت حادثه منا در مکه مکرمه ؛یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشت و گفت : جایگاه شهدای منا بهشت برین است و ما همچنان داغدار این عزیزان هستیم .

به گزارش بازتاب از پایگاه اطلاع رسانی حج ؛ حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به وحدت و همبستگی شیعیان و اهل سنت در ایران گفت : جمهوری اسلامی ایران منادی و پرچمدار وحدت است و بدون شک وحدت شیعه و سنی در ایران مثال زدنی است .
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به افزایش سه برابری زایران اهل سنت در حج تمتع 96 گفت : امسال حدود 15 هزار زایر اهل سنت به حج مشرف شده اند و این مهم بیانگر توجه جمهوری اسلامی ایران به حقوق اهل سنت است.
وی صمیمیت زایران کشورمان اعم از شیعه و سنی را بسیار مهم و قابل توجه دانست و گفت : در بسیاری از هتل ها ؛ کاروان های شیعیان و اهل تسنن در کنار هم و در فضایی گرم و صمیمی حضور دارند و این محبت و دوستی ها نشاندهنده وحدت و همبستگی شیعه و سنی در ایران است.
حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به تلاش های انجام شده برای بازگشایی حج ؛ گفت :‌این تلاش ها در حالی صورت گرفت که عده ای آگاهانه و یا ناآگاهانه فضای مسمومی را علیه حج و حجاج به راه انداختند و اکنون بحمدالله با حضورعزتمندانه حجاج کشورمان در سرزمین وحی ؛ بسیاری از فضاسازی ها از بین رفته است.
وی باتاکید بر لزوم رعایت عزت و حرمت زایران در موسم حج ؛‌گفت : بحمدالله هم اکنون شمار قابل توجهی از زایران با عزت و احترام به سرزمین وحی سفر کرده اند و ان شاءالله حجاج کشورمان با حجی مقبول به آغوش خانواده های خویش بازخواهند گشت.
سرپرست زایران ایرانی با تاکید براین مطلب که حج یک فریضه مهم اسلام است و تعطیل شدنی نیست ؛ گفت : رضایتمندی زایران اولویت اصلی دست اندرکاران حج است و لبخند رضایت حجاج بیت الله الحرام ؛ موجب خرسندی و خوشحالی دست اندرکاران حوزه حج است.
در این دیدار فرزندان شهیدان محمدابراهیم احمدجامی و گلناز قدیری با قدردانی از پیگیری های مسولان مربوطه درخصوص شهدای منا ؛ از تلاش های نماینده ولی فقیه در بازگشایی دوباره حج قدردانی کردند و یاد و خاطره شهدای منا در سال 94 را گرامی داشتند.
فرزندان شهیدان احمدجامی و قدیری ؛ برخورد عوامل اجرایی کاروان اهل سنت را بسیار خوب توصیف کرد و گفتند : حقیقا این عزیزان نمونه اخلاق هستند .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید