هزینه اقامتگاه‌های شهر ارومیه چقدر است؟

    کد خبر :89452

شهر ارومیه با جایگیری در دامنه کوه سیر و در میان دشت ارومیه و با برخورداری از بناهای تاریخی متعدد و سوغاتی های متنوع همواره یکی از مقاصد پر طرفدار بوده است.

به گزارش  میزان، سفر به شهر ارومیه در گرما تابستان و زمان اوج گیری مسافرت ها یکی از گزینه های پر طرفدار است. شهری که با هزار و 332 متر ارتفاع در غرب دریاچه ارومیه، در دامنه کوه سیر و در میان دشت ارومیه قرار گرفته است.

این شهر دارای بناهای تاریخی متعددی است، از آن جمله می‌توان به عمارت شهربانی ارومیه، عمارت سه گنبد، موزه ارومیه، یخچال ۹ پله، پل باراندوز، کاروان‌سرای ارومیه، بازار قدیم ارومیه، گرمابه آخوند، ساختمان جهاد دانشگاهی، ساختمان شهرداری ارومیه و … اشاره کرد.

به گردشگران منطقه توصیه می شود از سوغات این شهر خریداری کنند در این میان نقل مهمترین سوغات ارومیه به شمار می‌رود که در انواع بیدمشکی، گردویی، زعفرانی، پسته‌ای و بادامی عرضه می‌شود. با این حال نقل بیدمشک معروف‌ترین نوع نقل در ارومیه است. این نوع نقل با عرق بیدمشک که محصول خود ارومیه است تهیه می‌شود.

از دیگر عرقیات ارومیه بادرنجبو است که در تهیه شربت از آن استفاده می‌شود.

حلوای گردو و حلوای هویچ، صنایع دستی چوبی و ریزه‌کاری و نازک‌کاری چوب از سوغاتی‌های ارومیه به شمار می رود.

برای سفر به این شهر هزینه اقامت، اصلی ترین هزینه به حساب می آید که بر این اساس به بررسی قیمت اقامتگاه ها در این منطقه پرداختیم:

در یک هتل یک ستاره و با امکاناتی شامل خدمات پزشکی، اینترنت در لابی برای اتاق یک تخته 64 هزار تومان، دوتخته دبل و دو تخته توئین 109 هزار تومان، سه تخته 137 هزار تومان قیمت گذاری کرده است که به آنها صبحانه نیز تعلق می گیرد.

در یک هتل 3 ستاره با امکاناتی شامل سالن کنفرانس، خشکشویی، تاکسی سرویس، سالن بدن سازی، کافی شاپ برای اتاق یک تخته خود قیمت 264 هزار تومان، دو تخته دابل و دو تخته تویین 264 هزار تومان، سه تخته 330 هزار تومان، اتاق چهار تخته 400 هزار تومان هزینه دارد.

هتل 4 ستاره با امکاناتی شامل لاندری، جکوزی، سونا، خود پرداز و موارد مشابه برای اتاق دو تخته – دابل و دو تخته – تویین 366 هزار تومان، سوئیت رویال سه تخته 588 هزار تومان، سوئیت سه تخته 566 هزار تومان، اتاق سه تخته 487 هزار تومان، سوئیت سوپر رویال چهار تخته 778 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

در یک هتل 5 ستاره با امکاناتی شامل لاندری، استخر، کافی نت، اینترنت در اتاق، صندوق امانات و موارد متعدد دیگر سوئیت لاکچری یک تخته در حدود 835 هزار تومان، سوئیت رویال یک تخته 962 هزار تومان، دلوکس یک تخته در حدود 564 هزار تومان، یک تخته استاندارد 504 هزار تومان، سوئیت لاکچری دو تخته 834 هزار تومان، سوئیت رویال دو تخته 961 هزار تومان، دلوکس دو تخته 585 هزار تومان، دو تخته استاندارد – تویین 555 هزار تومان ارزش گذاری شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید