دیدار با «قوم نامرئی»

    کد خبر :89322

 

مستند ۵ قسمتی «قوم نامرئی» از امروز اول شهریور ماه از شبکه پرس تی وی پخش می شود

مستند «The invisible Nation» مشکلات مردمی را به تصویر کشیده است که همواره مورد غفلت و بی توجهی واقع شده اند. ملت آلگنکوین در کبک کانادا دارای قدمتی ۵۰۰۰ ساله هستند و سال ها در کمال آرامش زندگی می کردند اما با ورود اروپاییان در قرن ۱۶ میلادی به سرزمین هایشان همواره از سوی سفیدپوستان مورد تبعیض قرار گرفته اند.

این مساله باعث از بین رفتن تدریجی سنت های این قوم، به یغما رفتن ذخایر طبیعی منطقه، کاهش جمعیت و روند رو به افول زبان مادری در میان نوجوانان شده است.

مخاطبان این شبکه در قالب این مجموعه مستند که کولت لومد آن را تهیه کرده و ریچارد دژاردین و رابرت ماندری کارگردانی آن را بر عهده داشته اند، با زندگی بومیان کانادا در منطقه کبک و تهدیداتی که آنها را در معرض انقراض قرار داده است، آشنا می شوند.

مجموعه مستند «قوم نامرئی» در سال ۲۰۰۷ به زبان های انگلیسی و فرانسوی تولید شده و دارای بخش هایی همچون مصاحبه با بومیان کانادا و تصاویر آرشیوی است.

این مجموعه در ۵ قسمت ۲۵ دقیقه ای از چهارشنبه یکم تا یکشنبه پنجم شهریور از شبکه پرس تی وی پخش می شود و علاوه بر پخش اول (ساعت ۵ بامداد به وقت تهران)، تکرار آن نیز در چهار نوبت به ترتیب ساعت ۱۰، ۱۶، ۲۲ و ۲ بامداد روی آنتن می رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید