در آستانه آغاز چهارمین سال مدیریت

گزارش عملکرد مدیریت مجموعه توچال

    کد خبر :89243

خدمت صادقانه، ایجاد زیرساخت­های بنیادی، برنامه نویسی و اجرای طرح تحول خدمات از جمله اهداف کلان توچال در سه سال گذشته بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت تله­ کابین توچال، در پایان سومین سالروز مسوولیت مدیریت تله­ کابین توچال، عملکرد مدیریتی مجموعه، همسو با سیاست­های اقتصاد مقاومتی از مرداد ۹۳ لغایت مرداد ۹۶ تشریح شد.

بنابراین گزارش: سید محمدرضا پرهیزکار مدیرعامل شرکت تله­ کابین توچال، با اشاره به بخشی از مرقومه­‌ی مقام معظم رهبری (مدظله­ العالی) که در بازدید از توچال فرمودند::
“.. توچال در کنار تهران شلوغ نعمت بزرگ خداوند است و شایسته است که مردم از آن حداکثر بهره را ببرند …”

خاطرنشان کرد: دستور ریاست محترم بنیاد مستضعفان به اینجانب از ابتدای مسوولیت در توچال، عینیت بخشیدن و تحقق فرمود: ه­‌ی معظم له در این مجموعه و رضایت مردم بود که در همین راستا تمامی تلاش اینجانب و همکارانم در توچال، اجابت به این درخواست جناب آقای مهندس سعیدی کیا بوده است.

پرهیزکار ضمن تشریح عملکرد سه ساله­‌ی مدیریت خود در توچال، مطابق با سیاست­های اقتصاد مقاومتی به تفکیک در بخش­های:

۱ – دانش محوری و اقتصاد دانش بنیان ۲ – مردم محوری و مشتری مداری ۳ – اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از منابع.

را تشریح نمود و تصریح کرد: مکانیزه نمودن نظام فروش، اخذ استاندارد ملی ایران و اخذ نشان استاندارد به عنوان اولین مجموعه­‌ی تفریحی ورزشی کشور، مشارکت مردم در توسعه ­ی فضای سبز، ایجاد نظام آبیاری نوین و استفاده بهینه از منابع آبی، استفاده از انرژی‌های خورشیدی بخشی از اقدامات مربوطه در این بخش بوده است.

مدیرعامل شرکت تله­ کابین توچال، رشد ۱۲۱ درصدی درآمد از ابتدای سال ۹۳ تا پایان سال ۹۵ و افزایش درآمد از ۱۱۵. ۳۴۲ میلیون ریال به ۲۵۵. ۶۸۸ میلیون ریال و افزایش سود ۸ / ۹۴ درصدی در ۳ ساله ­ی اخیر را با ثابت نگه داشتن نرخ خدمات که حسب دستور ریاست محترم بنیاد با هدف حمایت از مردم و خانواده ­‌ها برای استفاده از مجموعه­‌ی توچال صورت پذیرفته بود را نیز موهبت الهی در خدمت صادقانه و بدون توجه صرفاً اقتصادی دانست (البته ذکر این نکته ضروری است که به دلیل اعمال بخشنامه وزارت اقتصاد و دارایی در پایان سال ۹۵ مبنی بر اصلاح شیوه­‌ی نرخ استهلاک، سود عملیاتی شرکت در دفاتر قانونی رشد ۷ / ۱۱ درصدی را نشان می­دهد که به دلیل اعمال صحیح روند مقایسه در این گزارش مجبور به انعکاس براساس رویه ­های سنوات قبل می­باشد)

پرهیزکار افزود: تعداد نیروی انسانی در ابتدای سال ۱۳۹۲، دویست و هفت نفر و در پایان سال ۱۳۹۵، دویست و بیست نفر بوده که دلیل افزایش تعداد پرسنل همسو با شعار سال‌های قبل مبنی بر تولید و اشتغال، ایجاد واحدهایی، چون سورتمه، تله­ سیژ چشمه، بهره ­برداری از خودروهای برقی جاده ­ی سلامتی و واحد HSE و تقویت فضای سبز، IT و بازاریابی فروش می­باشد. کاهش بهای تمام شده به فروش در ابتدای سال ۹۳ از ۵۶ % به ۵۳ % در پایان سال ۹۵ و همچنین کاهش هزینه­‌های پرسنلی به فروش از ۳۳ % در ابتدای سال ۹۳ به ۲۷ % در پایان سال ۹۵ علیرغم افزایش ۱۳ نفر به تعداد نیروی انسانی شاغل بیانگر افزایش تعداد کارکنان متناسب با افزایش فعالیت و درآمد صورت گرفته می­باشد.

سید محمدرضا پرهیزکار با اشاره به استقبال کم نظیر مردم فهیم کشورمان در سه سال گذشته از خدمات توچال تصریح کرد: افزایش ۲۰۰ درصدی استفاده کنندگان از خدمات جدید مجموعه، از تعداد ۵ / ۱ میلیون نفر در ابتدای سال ۹۳ به ۳ میلیون نفر در پایان سال ۹۵، دلیل استقبال عمومی مثال زدنی برای استفاده از خدمات مجموعه بوده است. وی خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه­‌های الویت­دار مجموعه در آینده، استفاده کنندگان از مجموعه قطعاً با روند رو به رشد تصاعدی همراه خواهد بود.

بر همین اساس مدیرعامل شرکت تله­ کابین توچال، احداث پارکینگ طبقاتی، احداث خط جدید تله ­کابین و توسعه­‌ی پیست اسکی، حذف کامل تردد خودرو در مسیر جاده­‌ی سلامتی و بهسازی و زیباسازی مسیر مذکور را از الویت ­های اصلی اقدامات مدیریتی دانست و اعلام کرد: تاکید ویژه ریاست محترم بنیاد جناب آقای سعیدی کیا و مدیرعامل محترم شرکت سیاحتی و حمل و نقل پارسیان به بهره­ برداری از پروژه ­های مذکور حداکثر تا سال ۹۸ می­باشد که خود نشان از اهتمام مسوولان به ارایه خدمات صادقانه به هموطنان عزیز است.

سید محمدرضا پرهیزکار در خاتمه این گزارش، از حمایت ­های ویژه ریاست محترم بنیاد و معاونین محترم ایشان و همچنین مدیرعامل محترم شرکت سیاحتی و حمل و نقل پارسیان در تحقق اهداف و برنامه ­های مصوب مجموعه تشکر و قدردانی نمود. همچنین وی ضمن تقدیر و تشکر خود از همکاری نیروی محترم انتظامی در تامین امنیت فضاهای عمومی و کوهستانی مجموعه و شهردار محترم تهران و مسوولین محترم قضایی شهرستان در حفظ حقوق مجموعه که از اموال عمومی و بیت­ المال محسوب می­گردد و فرماندار محترم شمیرانات نیز در حمایت از مجموعه را اعلام نمود و افزود: با افتخار دست یاری برای خدمت به مردم به سوی همه­‌ی مدیران و مسولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط دراز می­کنم و برای تحقق مرقومه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در توچال، مساعدت و همکاری همه جانبه مسوولان را می­طلبم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید