امضای قرارداد نفت در ازای غذا با ایران

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ ۱۴:۴۸
    کد خبر :89156

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه مدعی شده که با ایران قرارداد نفت در ازای غذا امضا شده که قرار است ماه آینده با خرید صد هزار بشکه نفت در روز از ایران عملیاتی شود.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه عربستانی «سعودی گزت»، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه مدعی شده که با ایران قرارداد نفت در ازای غذا امضا شده که قرار است ماه آینده میلادی با خرید صد هزار بشکه نفت در روز از ایران عملیاتی شود.

وزیر روسیه گفته که این قرارداد در راستای قراردادی است که پیش‌تر بین دو کشور امضا شده بود.

به گزارش خبرگزاری غرب قفقاز ، نواک گفته که روسیه قرار است در ماه آینده محموله‌های نفت را دریافت کند و اضافه کرده که جزییات اسناد قانونی این قرارداد در مرحله نهایی شدن است.

به گزارش روزنامه گزت عربستان به نقل از آژانس خبری اینترفکس، نواک مدعی شده میزان نفتی که ایران در ازای قرارداد نفت برای غذا تعهد کرده ۱۰۰ هزار بشکه در روز یا ۵ میلیون بشکه در سال از سوی ایران است.

آندره لوگانسکی نماینده تجاری روسیه در ایران نیز در این باره گفته مسکو احتمالا قرار است ۴۵ میلیارد دلار صادرات به ایران در سال تحت این برنامه داشته باشد.

سعودی گزت نوشت: چیزی که قابل توجه است، این است که در ایران رابطه با مسکو مورد انتقاد است و مردم ایران بر این باورند که ایران به شدت به روسیه وابسته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید