روایت بلومبرگ از حمایت یک اصولگرای بانفوذ از روحانی / «شیخ دیپلمات» همچنان در نظرسنجی ها در صدر است

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۵۱
علی لاریجانی در سخنرانی اخیر خود در شهر قم گفته: دولت توانایی بالابردن یارانه ها را تا دو و سه برابر ندارد. از آنجایی که درآمد دولت و هزینه هایش امکان افزایش را ندارد این اتفاق یعنی دو سه برابر کردن یارانه ها نیز بی معنی است.

حسن روحانی که برای انتخابات آماده شده است از سوی رییس مجلس پر نفوذ ایران حمایت شد. او در سخترانی اخیر خود کاندیداهای اصولگرا را به دادن وعده های غیر قابل تحقق متهم کرد.

علی لاریجانی در سخنرانی اخیر خود در شهر قم گفته: دولت توانایی بالابردن یارانه ها را تا دو و سه برابر ندارد. از آنحایی که درآمد دولت و هزینه هایش امکان افزایش را ندارد این اتفاق یعنی دو سه برابر کردن یارانه ها نیز بی معنی است.

لاریجانی که از یک خانواده اصولگرای پرنفوذ در ایران است می تواند به طور مستقیم بر تقویت و حمایت از رییس جمهور تائیر گذار باشد. رقیب اصلی روحانی در این انتخابات ابراهیم رییسی و محمد باقر قالیباف شهردار نتهران است. این رقبای روحانی هر دو وعده هایی درباره چند برابر کردن یارانه های نقدی داده اند.

در آخرین نظر سنجی منتشر شده در روز دوشنبه روحانی از سایر رقبای خود پیش بود. رییسی هم گفته او به دنبال ریشه کن کردن فقر و چند برابر کردن میزان یارانه های پرداخای است.شهردار تهران که از جریان اصولگرا نیز هست گفته اگرانتخاب شوم پرداخت ماهیانه ایرانی ها ر از 45 تومان به 150 تومان خواهم رساند.

روحانی هم تلاش کرده که این یارانه های نقدی فقط در دست کسانی قرار بگیرد که به آنه بیشترین نیاز را دارنداما منتقدان و برخی تحلیل گران گفت ه اند که این میزان یارانه هزینه های زندگی آنها راتامین نمیکند.

لاریجانی در اظهار نظری جداگانه گفته همه کاندیداها نیاز به حضور دریک برنامه برای تقویت ساختار و تولید دارند تا شعارهایی که قابل اجرا نیستند.

روحانی در نهایت بعد از دهه ها تحریم برنامه اقتصادی ایران به یکی از کشورهای اروپایی سفر کرد. اقتصاد در حال رشد است و واردات صنعتی داشته است. 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید