رییس شورای شهر تهران:

برخورد سلیقه‌ای نمی‌کنیم/ به کمک نمایندگان تهران نیاز داریم

    کد خبر :88832

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه معیار ما قانون است بر عدم برخورد سلیقه‌ای در این شورا تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محسن هاشمی رفسنجانی در نخستین سخنرانی خود به عنوان رئیس شورای شهر تهران گفت: امانتدار یکایک مردم تهران با هر سلیقه و دیدگاه هستیم. معیار ما حدود قانونی است و شاهد برخورد سلیقه‌ای نخواهید بود.

او افزود: با پشتوانه رای مردم به این مکان آمده‌ایم و مفتخریم که توفیق این را داریم که خدمتگزار مردم باشیم، چرا که شورای شهر از مهمترین نهادهای مردمسالاری در جمهوری اسلامی است و به نوعی مردم نهادترین بخش در نظام است و مردم با حضور بی‌سابقه خود در انتخابات شورای شهر اخیر برای اولین بار میزان رای را به سه برابر افزایش دادند و به همین خاطر پشتوانه مردم شورای شهر دوچندان شده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه شورای شهر در قانون اساسی جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از ارکان اداره و تصمیم‌گیری امور کشور است، بیان داشت: جایگاه این مرجع مردم‌نهاد در قانون اساسی مشخص بوده است تا مشارکت مردم در تصمیمات در همه حوزه‌ها افزایش پیدا کند.

او افزود: شورای اسلامی در دو دهه اول انقلاب مغفول مانده بود و در دولت سازندگی مقدمات آن فراهم شد و در سال 77 توسط دولت سیدمحمد خاتمی آغاز به کار کرد.

رئیس شورای شهر پنجم با تشکر از اقدامات محمدباقر قالیباف شهردار تهران بیان داشت: کارنامه همه مسئولان دارای نقاط ضعف و قوت است و نقدها به معنای نادیده انگاشتن اقدامات کسی نیست. بلکه باید به ارتقا و تکامل و برطرف کردن نقاط قوت و ضعف منجر شود.

هاشمی در ادامه گفت: یاد امام راحل و آیت الله هاشمی رفسنجانی که سه دوره نمایندگی مردم استان تهران را بر عهده داشت و همچنین در مجلس خبرگان رهبری حضور داشت و در مسئولیت‌هایی چون ریاست جمهوری خدمات شایان توجهی را به مردم ارائه کرد، گرامی می‌داریم.

هاشمی گفت: دست یاری به سمت روحانیت، اساتید، مدیران سابق و فعلی مدیریت شهری و خبرنگاران دراز می‌کنم و تاکید می‌کنم که امروز امانتدار رای یکایک مردم تهران هستیم با هر سلیقه و دیدگاه معیار ما حدود قانونی است و شاهد برخورد سلیقه‌ای نخواهید بود.

او افزود: شورای پنجم قدرشناس است و از عملکرد شورا در دهه‌های گذشته به زعم فراز و نشیب‌ها قدردانی می‌کنم همچنین از شورای چهارم به جهت تلاش‌های صورت گرفته تشکر می‌کنیم از کلیه مسئولان اجرایی در شهر پرسنل شهرداری و علی الخصوص شهرداری تهران که با تصدی 12 ساله در این سمت بیشترین مسئولیت را در این حوزه به خود اختصاص داده است، سپاسگزاریم.

هاشمی گفت: به عنوان نماینده شهروندان تهران امیدواریم با تدبیر مسئولان و رفع محدودیت‌هایی که برای شخصیت‌های خدوم مردم ایجاد شده است اسلام را در مسیر پیشرفت قرار دهیم.

رئیس شورای شهر پنجم مهمترین اصل مورد توافق در شورای پنجم را حفظ انسجام میان شوراها و جلوگیری از تجربیات گذشته در شورا عنوان کرد و گفت: شورای پنجم برای عبور از شرایط و معضلات شهری آماده است. البته این شورا به کمک 30 نماینده تهران نیاز دارد و این مجموعه 51 نفری در خدمت شهر تهران خواهد بود

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید