جابري انصاري با نخست وزير لبنان ديدار و گفتگو کرد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ ۱۰:۳۳
    کد خبر :88775

معاون عربي و آفريقا وزارت امور خارجه در دومين روز از سفر خود به لبنان با سعد حريري نخست وزير لبنان ديدار و پيرامون روابط دوجانبه و تحولات منطقه و لبنان گفتگو و تبادل نظر کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، حسين جابري انصاري در اين ديدار با ابلاغ سلام معاون اول رييس جمهور و وزير امور خارجه به نخست وزير لبنان و اشاره به آغاز به کار دولت جديد دکتر روحاني، بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي توسعه همه جانبه روابط با لبنان در مرحله جديد تاکيد کرد.
معاون عربي و آفريقا وزارت امور خارجه همچنين گفتگو، تفاهم و شراکت سياسي را راه حل خروج از بحرانهاي منطقه اي دانست و لبنان را نمونه خوبي از توافق ملي و همزيستي داخلي برشمرد.
سعد حريري نيز در اين ديدار با ابلاغ سلام خود به آقايان روحاني، جهانگيري و ظريف، نسبت به تحکيم و تقويت روابط دو کشور ابراز اميدواري کرد.
وي گفتگو، همکاري و مشارکت ميان جهات مختلف سياسي لبنان را دليل اصلي دستاوردهاي اخير دولت لبنان برشمرد و افزود: ما مصمم هستيم اين رويکرد را ادامه دهيم.
وي همچنين تاکيد کرد: دو خطر رژيم صهيونيستي و تروريسم، لبنان و منطقه را تهديد مي کند.
جابري انصاري نيز با تاييد اين دو خطر براي لبنان و منطقه اظهارکرد: اين دو تهديد، زمينه مشترکي براي گسترش روابط دو کشور و همکاري هاي منطقه اي است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید