«نهنگ عنبر 2» روی پرده سینماهای استرالیا و آمریکا

    کد خبر :88687

مدیر پخش دربچه «سینما» از موانعی سخن گفت که در راه جهانی شدن سینمای ایران به چشم می‌خورد؛ او یکی از این موانع را «عدم توجه به قانون کپی‌رایت می‌داند که این روند باعث می‌شود، این سینما از اکران جهانی و فرصت بیشتر و بهتر دیده شدن محروم شود.»

آرمین میلادی که علاوه بر پخش فیلم‌های ایرانی،مدیریت جشنواره‌ی فیلم‌های ایرانی در استرالیا را هم برعهده دارد گفت: هر چند در سال‌های اخیر فیلم‌های مختلفی از ایران در سینماهای جهان اکران شدند و چند سالی است که به شکل منظم‌تری فیلم‌های جایزه گرفته و به اصطلاح جشنواره‌ای ایران بیشتر شناخته شده اما همچنان موانع کوچک و بزرگ در راه هرچه بیشتر جهانی شدن سینمای ایران به چشم می‌خورد.

او یادآور شد: شاید بتوان گفت نمایش فیلم‌های موفقی مثل «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» کارگردان ایرانی اسکار گرفته کمی از غریب بودن سینمای ایران در جهان را بهبود بخشیده اما گویا موانع مهمتری همچنان حل نشده باقی مانده‌اند.

این روزها به همت‌ این پخش‌کننده و پخش «دریچه سینما» برای اولین‌بار بصورت گسترده فیلم کمدی تجاری «نهنگ عنبر 2» در پانزده شهرمختلف استرالیا بطور همزمان و به مدت دو هفته به روی پرده رفت و همچنین استقبال از این فیلم در دوازده شهر امریکا، اکران آن را به هفته چهارم خود کشاند، این پخش‌کننده در ادامه از برخی موانع اکران جهانی فیلم‌های تجاری ایرانی سخن گفت.

آرمین میلادی با اشاره به برخی موانع یادآور شد: یکی از این موانع که توجه بیش از بیش مسئولان و متولیان سینمای ایران را می‌طلبد توجه به وجود نسخه‌های قاچاق فیلم‌ها و در دسترس بودن آنهاست که ضربه مهلکی به سینمای ایران زده است، عدم توجه به قانون کپی‌رایت می‌تواند سینمای ایران، نوابغ و کارگردانان مطرح این سینما را از اکران جهانی و فرصت بیشتر و بهتر دیده شدن محروم کند.

او خاطرنشان کرد: نکته بعدی که شاید بتوان گفت بعد از توجه به قانون کپی رایت، از اهمیت زیادی برخوردار است توجه به استانداردهای پخش در بازارهای بین‌المللی است که هدف اصلی مؤسسه “دریچه سینما” است. هر چند که سینمای تجاری ایران هنوز فاصله زیادی برای رقابت در عرصه بین‌المللی با سینمای تجاری کشورهای توسعه یافته‌ای همچون هند و چین را دارد، اما تلاش “دریچه سینما” ایجاد فضایی حرفه‌ای برای عرضه مناسب فیلم‌های تجاری ایرانی با رعایت استانداردهای پخش در بزرگترین و معتبرترین مجموعه سینماهای خارج از کشور است.

آرمین میلادی که مدیریت جشنواره فیلمهای ایرانی در استرالیا را هم بر عهده دارد معتقد است؛ فیلم‌سازان ایرانی با توجه به امکان دیده شدن در سطح بین المللی فیلم‌های خود را بیشتر به استانداردهای جهانی نزدیک کرده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد با تحقق یافتن هدف اصلی ” دریچه سینما” در آینده‌ای نه چندان دور شاهد توسعه صنعت سینمای تجاری ایران و همکاری تولید مشترک با کشورهای توسعه یافته خواهیم بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید