آغاز فعالیت تیپاکس به عنوان اپراتور اول خصوصی پست

    کد خبر :88667

شرکت تیپاکس به‌عنوان اپراتور اول خصوصی پست کشور به‌زودی فعالیت خود را در صنعت پست آغاز خواهد کرد.

مهرداد فاخر، مدیرعامل شرکت تیپاکس اعلام کرد که مزایده‌ی شرکت پست در زمینه‌ی انتخاب اپراتور خصوصی این حوزه با حضور پنج کنسرسیوم و شرکت برگزار شد و تیپاکس به‌صورت رسمی به‌عنوان اپراتور اول خصوصی پست در ایران انتخاب شد. به گفته‌ی وی، تیپاکس به‌عنوان بخش خصوصی صنعت پست، وظیفه‌ی سامان‌دهی و تنظیم بازار و همچنین ایجاد ارزش افزوده و توسعه‌ی بازار در این حوزه را خواهد داشت.

بر اساس گزارش مهرداد فاخر، پس از تحقیقات و بررسی‌ها و نیازسنجی بازار کسب‌وکارهای نوپا، ایجاد اپراتورهای خصوصی و گسترش چنین بازارهایی به‌صورت برد-برد را می‌طلبید. فاخر گفت:

به همین دلایل بود که طرح تحولی در تیپاکس شکل گرفت و کمیته‌های مختلفی در راستای شناخت نیازها و پتانسیل‌های این صنعت و حوزه‌های مکمل پست تشکیل شد و برآیند آن، شرکت در مزایده‌ی شرکت ملی پست کشور و انتخاب تیپاکس به‌عنوان اولین اپراتور خصوصی این حوزه بود.

در ادامه، حسین رضایی، مدیر پروژه‌ی اپراتور اول پست خصوصی ایران گفت:

الگوبرداری از تجربیات کشورهای پیشرفته در توسعه‌ی صنعت پست و نگاهی به ضریب ارسال مرسوله در این کشورها که متوسط ۵۰ مرسوله برای هر نفر است و مقایسه‌ی این رقم با متوسط ۸ ارسال مرسوله به ازای هر نفر در کشور ما، نشان‌دهنده‌ی بازاری است که می‌تواند با ایجاد ارزش افزوده و ایده‌های نو، پیشرفت زیادی داشته باشد.

محمدعلی ثابتیان، مدیر توسعه‌ی فنی پروژه‌ی اپراتور اول پست خصوصی ایران، اعلام کرد:

به همین دلیل نقشه‌ی راهی برای خلق یک بازار برد-برد آماده شده است و در این نقشه‌ی راه، ایفای نقش بسیار پررنگی برای سرمایه‌گذاران، کسب‌وکارهای فناورانه، استارتاپ‌ها و تمامی صنایع وابسته به پست به‌صورت غیر‌ مستقیم دیده شده است.

محمدعلی ثابتیان با بیان این‌که معماری کلان اپراتور اول خصوصی پست کشور به‌صورت مستمر در حال بالغ شدن است، افزود:

در این بازار جدید به دنبال شناسایی ایده‌های جدید در این حوزه و حوزه‌های مکمل پست هستیم و در جهت ایجاد رفاه و تأثیرگذاری پست در روند زندگی مردم و تأثیرگذاری آن روی کسب‌وکارهای مختلف تلاش می‌کنیم.

در ادامه حسین رضایی، مدیر پروژه اپراتور اول پست خصوصی کشور، گفت:

کسب‌وکارهای بسیاری در این سال‌ها در کشور ایجاد شده‌اند که متأسفانه به دلیل نداشتن زیرساخت لجستیکی در ارائه‌ی خدمات و محصولاتشان با شکست روبه‌رو شدند. تیپاکس به‌عنوان اولین اپراتور خصوصی پست کشور با نگاه ملی به این خدمات در کنار ارائه‌ی خدمات پایه‌ی شرکت ملی پست کشور و با همکاری دیگر بازیگران این حوزه، به دنبال ایجاد سرویس‌های نو و جذاب برای کسب‌وکارها و مردم خواهد بود.

به گفته‌ی وی، سرویس‌های جدید در این حوزه باید با توجه به نیازهای صنعت حمل‌ونقل و پست به رگولاتوری ارائه شود و پس از تأیید نوع خدمات و قیمت‌گذاری، مجوزهای لازم را از این سازمان برای ارائه دریافت کند.

در این نشست محمدحسن ترابی، مدیر روابط عمومی شرکت ملی پست کشور نیز با بیان این‌که شرکت پست کماکان در ارائه‌ی خدمات پایه‌ای در مناطق مختلف کشور انجام‌وظیفه می‌کند که برای شرکت‌های خصوصی به‌صرفه نخواهد بود، گفت:

قانون‌گذار به دلیل رفع نیازهای جدید مردم و ایجاد خدمات باکیفیت‌تر، پرسرعت و ایجاد ارزش افزوده به این صنعت، ورود اپراتورهای خصوصی را به بخش پست الزام کرده است و به همین دلیل مزایده‌ای توسط سازمان تنظیم مقررات برای شناختن اپراتور پست خصوصی شکل گرفت و تیپاکس به‌عنوان اپراتور اول پست خصوصی کشور برنده این مزایده شد.

وی افزود:

سازمان تنظیم مقررات با توجه به داشتن اسناد بالادستی کشور، وظیفه‌ی ارتباط بین اپراتورها و پست را دارد و ایجاد یک هم‌افزایی بین پست و اپراتورهای خصوصی برای خدمات باکیفیت‌تر و پرسرعت‌تر، همواره با یک نگاه ملی در عملکرد شرکت ملی پست کشور وجود داشته است که با ورود اپراتورهای خصوصی به این حوزه بیش از پیش خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید