دستگیری قمارباز کلاهبردار کافی‌نت‌ها در یزد

    کد خبر :88617

رییس پلیس فتا استان یزد گفت: فردی که اقدام به فریب و کلاهبرداری از صاحب کافی‌نت کرده بود توسط این پلیس در استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، سرگرد «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: در پی شکایت مدیر یکی از کافی نت‌های سطح شهرستان مبنی بر این‌که فردی ناشناس به عنوان مشتری مراجعه کرده که پس از لحظاتی از من درخواست کرد با عابر بانک شخصی‌ام برای وی خرید اینترنتی انجام دهم‌، من هم طی پنج مرحله حدود یک میلیون تومان خرید اینترنتی انجام دادم که وی پس از لحظاتی با توجه به شلوغی کافی نت از محل خارج و اقدام به فرار کرده است‌، با توجه به اهمیت موضوع بررسی پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت .

وی افزود: باتوجه به عکس و فیلمی که از طریق دوربین داخل کافی نت در اختیار شاکی بود متهم پس از پیگیری‌های لازم با توجه به دستور قاضی پرونده پس از دو روز در یکی دیگر از کافی نت‌ها دستگیر و به این پلیس دلالت داده شد .

رییس پلیس فتای یزد گفت: متهم صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را از این نوع کلاهبرداری اینگونه بیان کرد، اینجانب تمام زندگی خود را در سایت‌های قمار بازی از دست داده‌ام و دیگر پولی برایم باقی نمانده بود به همین جهت به کافی نت‌های شهرهای مختلف مراجعه و با جلب اعتماد صاحب مغازه از کارت آنها برای شارژ کردن حساب کاربری در سایت‌های قمار استفاده و در فرصت مناسب متواری می‌شدم.

این مقام مسئول تصریح کرد: بازی‌های قمار در ایران جزو موضوعات مجرمانه به حساب می‌آید؛ طبق قانون مجازات اسلامی مواد ( ۷۰۵ تا ۷۱۱) و ماده ۵۶۴ قانون مدنی، قمار و شرط ‌بندی جرم بوده و دایرکنندگان و شرکت‌کنندگان در این‌گونه مسابقات به استناد به مواد فوق‌الذکر مجرم محسوب می‌شوند .

وی خاطرنشان کرد: این روزها برای قمار کردن نیازی به حضور در زیرزمین‌ها و برخی قهوه خانه‌ها نیست، زیرا که این دسته از بازی‌های قمار وارد فضای مجازی شده و افراد زیادی را نیز به خود جذب کرده است و متاسفانه شیوع بازی‌های قمار به حدی رسیده که تبدیل به نوعی اعتیاد در میان جوانان شده است؛ آنهایی که می‌بازند برای برگرداندن مال از دست رفته خود پای بازی مجدد می‌نشینند و آنهایی هم که می‌برند، طمع کرده و همچنان بازی را ادامه می‌دهند .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید