تماشای خورشید گرفتگی از داخل کابین ولوو 60XC

    کد خبر :88569

دارندگان خودروی جدید ولوو 60XC ( 2018) در آمریکا دیروز می‌توانستند از درونِ خودروی خود از طریق سقف پانارومای مونروف، به تماشای خورشید گرفتگی بنشینند.

به گزارش بازتاب ، به نقل از وبسایت pfsk، شرکت خودروسازی ولوو (Volvo) یک صفحه پانوراما فیلتردار مونروف برای مشاهده این خورشید گرفتگی طراحی و ساخته که به کمک آهنربا و مگنت به روی سقف شیشه ای این خودرو نصب شده و امکان مشاهده و رؤیت پدیده خورشیدگرفتگی را به دارندگان این خودرو می دهد.

دیروز مردم ایالات متحده آمریکا شاهد بزرگترین خورشیدگرفتگی قرن در این کشور بودند. از هفته های قبل از آن، هیاهوی بسیاری برای مشاهده این رویداد نجومی شگفت انگیز ایجاد شده بود بعنوان مثال مراسم گوگل نیز برای رونمایی جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید 8 ( اوریو) همزمان با پدیده خورشیدگرفتگی برگزار شد و حتی لوگوی اندروید در کلیپی که در این مراسم پخش شد، نیز به این شکل طراحی شده بود.

برای رؤیت پدیده خورشیدگرفتگی و یا کسوف، راه‌های مختلفی مانند استفاده از عینک‌ مخصوص یا استفاده از یک منعکس‌کننده تصویر و دیدن آن به‌صورت غیر مستقیم وجود دارد. اما شرکت خودروسازی ولوو (Volvo) با در امکان قرار دادن صفحه‌ای ویژه و ضد UV روی سقف پانورامای خودروی XC60 ، روشی متفاوت برای دیدن این پدیده ارائه کرده است تا بدون آسیب رساندن به چشم‌ افراد، دارندگان این خودرو قادر به مشاهده خورشیدگرفتگی از درون خودرو ی خود باشند.

ولوو XC60 یک خودروی شاسی‌بلند متوسط بوده و به پیشرفته‌ترین سیستم‌ ایمنی مجهز است. سیستم‌ نیمه اتوماتیک، فناوری هوشمند کروز کنترل و آخرین نسخه از هشدار نقطه کور از مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو است؛ اما هم اکنون با این ویژگی جدید از این پس سرنشینان این محصول می توانند از پدیده های نجومی و آسمانی لذت بیشتری ببرند.

شرکت ولوو تعداد محدودی از این صفحات را تنها به دارندگان و خریداران این خودرو که در مناطق خورشیدگرفتگی کلی نظیر اورگون، ایداهو، نبراسکا، کارولینای جنوبی و میسوری قرار داشتند، بطور رایگان ارائه داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید