KGI: کوالکام در فناوری تشخیص سه‌بعدی دو سال از اپل عقب‌تر است

    کد خبر :88561

مؤسسه‌ی تحقیقاتی KGI معتقد است حسگر تشخیص سه‌بعدی که در دوربین آیفون ۸ اپل استفاده می‌شود، دو سال جلوتر از حسگرهای شرکت کوالکام است

بر اساس گزارش منتشرشده توسط مینگ-چی‌ کو از KGI، این مؤسسه‌ معتقد است که در زمینه‌ی فناوری تشخیص سه‌بعدی، اپل برتری زیادی در مقایسه با اصلی‌ترین رقیب خود یعنی کوالکام دارد. به اعتقاد این مؤسسه‌، کوالکام تا سال ۲۰۱۹ هیچ‌گونه محصول نهایی وارد بازار نخواهد کرد.

مینگ-چی ‌کو می‌گوید کوالکام در هر دو زمینه‌ی نرم‌افزار و سخت‌افزار عقب‌تر از اپل است؛ به همین دلیل نمی‌تواند به‌زودی محصولی وارد بازار کند. این موضوع سبب می‌شود که دستگاه‌های اندرویدی فعلا نتوانند به فناوری تشخیص سه‌بعدی محیط مجهز شوند. شیائومی شریک اصلی کوالکام در این زمینه محسوب می‌شود و آن‌ها هم منتظر عرضه‌ی آیفون و بازخورد کاربران از آن هستند تا محصولات خودشان را عرضه کنند.
مقاله‌ی مرتبط:

اپل از سه سال پیش توسعه فناوری تشخیص چهره آیفون 8 را آغاز کرده است

پیش از این، KGI گفته بود آیفون ۸ که با نمایشگر اولد عرضه می‌شود، از یک دوربین سلفی انقلابی استفاده می‌کند که به یک ماژول مادون قرمز برای تشخیص سه‌بعدی محیط مجهز شده است. مسئول ساخت اکثر قطعات این ماژول برای اپل، شرکت TSMC است؛ اما کوالکام از سیستم دو در یک DOE و WLO استفاده می‌کند که توسط تأمین‌کننده دیگری یعنی Himax تولید می‌شود. این موضوع باعث به وجود آمدن اختلاف زیادی بین این دو شرکت و نحوه‌ی عملکرد قطعات آن‌ها شده است.

 

آیفون ۸

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا کوالکام می‌تواند به گوشی‌های اندروید کمک کند تا به‌زودی به حسگر تشخیص سه‌بعدی محیط مجهز شوند؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید