سیگار و فست‌فود مغز نوجوانان را به پیری زودرس مبتلا می‌کند

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۱۴

سیگارکشیدن و استفاده از فست‌فودها تاثیر بسیار مخربی روی مغز نوجوانان می‌گذارند.

محققان نسبت به استعمال دخانیات و خوردن فست‌فودها در سنین نوجوانی هشدار دادند.

بر اساس گزارش میل‌آنلاین، علاوه‌ بر ابتلا پیری زودرس مغز، از بین رفتن خاطرات و توانایی‌های یادگیری نوجوانان نیز به‌واسطه این عادات ناپسند تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

به‌گفته دانشمندان، رژیم غذایی و عادات سبک زندگی نوجوانان می‌تواند روی سن مغز آنها تاثیرگذار باشد.

بررسی 3596 نفر از سال 1980 تاکنون نشان می‌دهد، شرکت‌کنندگان سیگاری و با کلسترول بالا در تفاوت با هم‌نوعان غیر سیگاری خود بیشتر در معرض خطر بیماری‌های قلبی و عروقی و پیری زودرس مغز بودند.

با توجه به مطالعه منتشر شده توسط متخصصان قلب آمریکا، مغز پیر، تاثیر منفی روی حافظه و توانایی یادگیری فرد می‌گذارد و این در حالی است که سبک زندگی و عادت بد غذاخوردن در سال‌های نوجوانی به‌طور چشمگیری می‌تواند سال رشد ذهنی را به زیر خط آسیب‌زا برساند.

محققان بیش از 3000 نفر را به مدت 31 سال( 1980 – 2011 ) زیر نظر گرفتند و زندگی آنها را بر مبنای رژیم غذایی، شیوه زندگی و سوابق پزشکی در دوران کودکی، نوجوانی و بزرگسالی مورد تحلیل و بررسی قرار داند.

آنها دریافتند؛ مهم نیست که شما به عنوان یک فرد بزرگسال سالم به نظر برسید؛ چرا که یک رژیم غذایی فقیر در دوران نوجوانی می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری روی مغز شما گذاشته باشد.

طبق یافته‌های این مطالعات، تفاوت سن مغزی یک نوجوان سیگاری با همنوع غیرسیگاری خود 3.4 سال است و تفاوت سن مغزی یک نوجوان با رژیم غذایی پر فست‌فود با کلسترول بالا با نوجوانی که رژیم غذایی سالم‌تر و کم کلسترولی دارد به طور متوسط ​​6.6 سال است.

در حقیقت، مطالعه اخیر نشان داد که چاقی، به‌ شدت خطر ابتلا به زوال عقل افراد را افزایش می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید