هیچ ارگانی از ما حمایت نکرده است

    کد خبر :88383

یک تولیدکننده اسباب‌بازی درباره مشکلات این حوزه گفت: تا کنون هیچ ارگان‌ دولتی‌ای از ما حمایت نکرده است. صندوق کارآفرینی امید سال گذشته ما را واجد صلاحیت دریافت وام دانست، چندماه درگیر این قضیه بودیم و حتی پروپوزال هم نوشتیم، اما وقتی به مرحله گرفتن وام رسیدیم، گفتند شما بدهی ندارید، به همین دلیل، به وام نیازی ندارید!

نرگس عسگری – تولیدکننده اسباب‌بازی – در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حدود پنج سال است که در حوزه اسباب‌بازی فعالیت می‌کنم. من به‌عنوان تولیدکننده وقتی بتوانم تیراژ محصولاتم را بالا ببرم، می‌توانم قیمت تمام‌شده آن را هم کنترل کنم. برای صندوق کارآفرینی امید هم که خودشان به ما پیشنهاد دریافت وام دادند، توضیح دادم، اگر برای مثال بسته علوم را با مقوا تهیه کنم، اختلاف قیمت تمام‌شده آن حدود هفت‌هزار تومان تغییر می‌کند و کمتر می‌شود. هر ۱۰۰ تومان در قیمت‌گذاری ۳۰۰ تومان محاسبه می‌شود. بنابراین هفت‌هزار تومان، مبلغ زیادی است که می‌توان آن را از روی بسته کم کرد.

او با بیان این‌که در کارگاه کوچک ما، در حال حاضر ۲۰ نفر مشغول کار هستند، گفت: ما این قابلیت را داریم که تا ۱۰۰ نفر هم اشتغال‌زایی ایجاد کنیم. بنابراین به حمایت نیاز داریم. به‌شکل خصوصی کار کردن و روی پای خود ایستادن، کار بسیار دشواری است و حرکت را کُند می‌کند.

مدیرعامل شرکت «گالیله کوچولو» درباره طراحی بسته «کوک ترنج» نیز اظهار کرد: با توجه به این‌که بچه‌ها در اطراف خود نمادهای متفاوتی را در فرش، معماری و لباس می‌بینند و این نمادها را نمی‌شناسند و با بی‌توجهی از کنار آن رد می‌شوند، سعی کردیم این نمادها و اِلمان‌ها را به آن‌ها معرفی و فرصتی ایجاد کنیم تا بتوانند این نمادها را روی پارچه یا حتی لباس‌های‌شان بدوزند یا با آن‌ها زیورآلات درست کنند. سعی کردیم به نحوی برای کودکان جذابیت ایجاد کنیم تا زمانی که این نمادها را می‌بینند با بی‌توجهی از کنارشان رد نشوند.

عسگری ادامه داد: در این بسته، ترمه، چرم، نمد، گلیم و قطعاتی از اِلمان‌های سنتی قرار دارد که برخی از آن‌ها برش خورده‌اند. این بسته همچنین یک دفترچه راهنما هم دارد که درباره اِلمان‌های سنتی مثل شکل تُرنج که از گل انار گرفته شده، توضیح‌هایی داده شده است.

او همچنین درباره قیمت و مدت زمانی که این بسته عرضه می‌شود، گفت: از بهمن‌ماه سال ۹۵ این بسته به فروشگاه‌ها وارد شده و قیمت آن برای مصرف‌کننده ۳۹ هزار تومان است.

این تولیدکننده درباره بسته‌های فرهنگی دیگری که تولید کرده‌اند نیز توضیح داد: با توجه به این‌که بسته‌های ما هدفمند هستند، هر کدام از آن‌ها به‌صورت واضح به یکی از موضوع‌ها توجه بیشتری نشان می‌دهد، مثلا بسته علم و تجربه شامل میکروسکوپ، ذره‌بین، گوشی پزشکی، آهن‌ربا، قطب‌نما و دایرة‌المعارف است و هدف آن در اختیار گذاشتن ابراز مناسب برای کودکان است تا بتوانند محیط اطراف خود را کشف کنند.

عسگری با بیان این‌که هر کدام از بسته‌های ما به‌نوعی، یکی از حواس کودکان را درگیر می‌کند، گفت: بسته‌های ما کمک می‌کند تا کودکان بدانند دنیا، جای شگفت‌انگیزی است و با کمی کنجکاوی می‌توانند چیزهای عجیب و غریب را کشف کنند. به همین دلیل، روی نوع نگرش و افکارشان در دنیای اطراف آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

او با بیان این‌که استقبال از این محصولات خیلی خوب بوده است، اظهار کرد: با این حال، احساس می‌کنم جای کار زیادی داریم، زیرا یک محصول فرهنگی و ایرانی تولید می‌کنیم که برای کودکان و نوجوانان فوق‌العاده تاثیرگذار است.

این تولیدکننده با اشاره به این‌که برای گروه سنی صفر تا ۱۳ سال محصول تولید می‌کنیم، درباره تفاوت محصولات ایرانی با خارجی تصریح کرد: ما خیلی از کشورهای دیگر عقب هستیم و اصلا نمی‌توانیم خود را با آن‌ها مقایسه کنیم. ما نمونه‌ای از کتابچه‌های پارچه‌ای را با زحمت و هزینه بسیار تولید کردیم که در مقایسه با کتاب‌های پارچه‌ای که در ایران تولید می‌شوند، کیفیت بالایی دارند؛ اما در مقایسه با تولیدات خارجی خیلی عقب هستیم.

عسگری معتقد است: با شرکت در نمایشگاه اسباب‌بازی می‌توانیم ارتباط خوبی با تولیدکنندگان و متقاضیان دیگر بگیریم. به همین دلیل می‌توانیم محصولات‌مان را معرفی کنیم و فروش هم داشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید