«دلار جنایتکار» عامل تورم سه رقمی ونزوئلا است

    کد خبر :88372

رئیس جمهور ونزوئلا گفت: علت اصلی نرخ تورم ونزوئلا مصنوعی است و به عوامل اقتصاد واقعی بر نمی گردد و «دلار جنایتکار» عامل آن است.

به گزارش  بازتاب  به نقل از شین‌هوا، «نیکولاس مادورو» اعلام کرد چالش اصلی دولت در حال حاضر مبارزه با نرخ تورم سربه فلک کشیده این کشور است.

وی در مصاحبه ای گفت: اولویت من تحت کنترل قرار دادن نرخ تورم سه رقمی ونزوئلا است. وی تصریح کرد، دلایل فشار بر روی قیمت ها و روند صعودی آنها مصنوعی است، یعنی احتکار و گرانفروشی است.

«مادورو» گفت: مهم ترین و مشکل ترین کار در حال حاضر کنترل نرخ تورم در این کشور است و علت آن هم این است که این موضوع بستگی به عوامل اقتصاد واقعی، فاکتورهای ملی ندارد و علت نرخ تورم در این کشور به «دلار جنایتکار» بر می گردد.

وی خاطر نشان کرد، ثابت نگه داشتن ارزش دلار جنایتکار در راستای اجرای تصمیم سیاسی گروه مخالف دولت از جمله دلایل بی ثباتی تورم در ونزوئلا است.

مادورو گفت: در هفته آینده قصد داریم از یک بسته از اقدامات طراحی شده برای اعمال حداکثر قیمت بر روی کالاها در این کشور رونمایی کنیم تا از حدس و گمان در مورد قیمت ها جلوگیری شود.

به نوشته شین هوا، گروه اپوزیسیون در ونزوئلا در تلاش هستند تا به نارضایتی از عملکرد دولت در میان مردم دامن بزنند و در این راستا به دستکاری نرخ دلار در برابر بولیوار پرداخته اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید