ابتکار: ٣٠ درصد پست های مدیریتی برای زنان در برنامه ششم لحاظ شد

    کد خبر :88075

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از لحاظ شدن 30 درصد پست های مدیریتی برای زنان در برنامه ششم خبرداد و گفت: تلاش های جدی معاونت زنان برای تامین امنیت زنان در برابر خشونت موجب انجام اقدامات خوبی شده است و ما هم تلاش می کنیم تا این موضوع محقق شود.

به گزارش  ایرنا، معصومه ابتکار روز سه شنبه در نخستین نشست خبری خود پس از انتصاب در این سمت افزود: این معاونت توجه به وضعیت دختربچه ها را نیز مدنظر دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به آسیب هایی که به این کودکان وارد می شود ما تلاش می کنیم در این زمینه تلاش کنیم تا به آنها آسیب جدی تری وارد نشود.
ابتکار اظهار داشت: مطالبه ما به دلیل جمعیت بالای فارغ التحصیلان بانوان، ایجاد اشتغال برای این افراد است و ما توجه به توان افزایی بانوان برای اشتغال را مدنظر داریم.
وی با بیان اینکه برنامه زنان توسعه پایدار را به عنوان برنامه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت دوازدهم ارائه داده ایم، افزود: ارتقا و افزایش کارآیی برای پیشبرد وضعیت زنان یکی از این برنامه ها است.
ابتکار با بیان اینکه معاونت زنان ساختار کامل برای پاسخگویی به این مشکلات را ندارد، ادامه داد: یکی از رویکردهای ما تقویت این ساختار است تا بتوانیم خدمات مرتبط با زنان و خانواده را ارتقا دهیم.
وی توجه به حوزه آسیب های اجتماعی و شاخص های مختلف را از دیگر برنامه های حوزه زنان و خانواده دانست و گفت: اگر بخواهیم پیشرفت در این حوزه داشته باشیم باید حتما به این شاخص ها توجه کنیم و شاخص ها باید با سیاسیت های رهبری و برنامه ششم مطابقت داشته باشد و ما شاخص تاب آوری را بررسی می کنیم و معاونت یاد شده طرح های خوبی در این زمینه داشته است.
ابتکار ادامه داد: شاخص شکوفایی خانواده را نیز مدنظر داریم و این برنامه های حوزه زنان و خانواده، در انطباق فعالیت های دولت دوازدهم خواهد بود.
ابتکار افزود: من مکاتبه ای داشتم که تعداد زنان در مدیریت های مختلف را شناسایی کنیم بطوری که تا پایان برنامه ششم ٣٠ درصد از مناصب مدیریتی در اختیار بانوان باشد و ما شایستگی زنان را در کنار جنسیت قرار می دهیم و می توانیم در این زمینه موفق باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در محیط زیست ٤٠ درصد از نیروها از بانوان توانمند هستند، ما ٣٥ تا ٣٠ درصد مدیریت ها را برای زنان در نظر گرفته ایم که امیدواریم براساس شایسته سالاری محقق شود.
ابتکار با بیان اینکه برای تشکیل ستاد ملی زن و خانواده تلاش می کنیم، گفت: برای طرح های عمرانی و پروژه های بزرگ بحث ارزیابی یکی از مفاهیم جدی است تا تاثیرات آن روی حوزه زنان و خانواده مشخص شود.
وی ادامه داد: با وزیر آموزش و پرورش مذاکراتی داشته ایم تا کارهای خوبی برای موضوع آموزش و جلب مشارکت و ارتقای سرمایه اجتماعی انجام دهیم.
ادامه دارد….

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید