قاضی زاده هاشمی: وزارت بهداشت در بانک های خصوصی سپرده ندارد

    کد خبر :88072

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ادعاهای طرح شده مبنی بر سپرده گذاری سرمایه های وزارت بهداشت در بانک های خصوصی، خلاف واقع است و آن را رد می کنم.

به گزارش ایرنا، سیدحسن قاضی‌ زاده هاشمی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان در پاسخ به ادعایی درباره سپرده گذاری سرمایه های وزارت بهداشت در بانک های خصوصی گفت: این ادعاها را رد می کنم.
قاضی زاده هاشمی توضیح داد: حدود 625 بیمارستان در کشور داریم که اگر هرکدام از آنها برای اداره خود یک میلیارد تومان ذخیره داشته باشند مجموعه آن 625 میلیارد تومان می شود در حالیکه ادعا شده که باقیمانده سپرده بیمارستان ها 400 میلیارد تومان است.
وی افزود: از طرفی ما حدود 120 هزار پرسنل داریم و ماهانه 370 میلیارد تومان پرداخت می کنیم بنابراین طبیعی است که مانده حساب ما حدود 700 تا 800 میلیارد تومان باشد.
وی درباره معوقات پرستاران نیز گفت که این مشکل نه تنها برای پرستاران بلکه برای سایر نیروها از جمله کارکنان، ماماها و پزشکان نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه آنها حقوق خود و بخشی از اضافه کار خود را دریافت کرده اند، افزود: آنچه باقی مانده، کارانه آنهاست که تصمیم هایی برای پرداخت مطالبات ما گرفته شده تا ما هر چه سریع تر بخشی از معوقات به کارکنان را پرداخت کنیم.
وزیر بهداشت درباره سرمایه گذاری خارجی در اصفهان نیز گفت: اگر سرمایه گذاران علاقه مند باشند و شورای اقتصاد نیز تصویب کند به زودی کار ساخت بیمارستان یکهزار تختی در اصفهان آغاز خواهد شد و امیدوارم مقام های استان اصفهان بتوانند رضایت سرمایه گذار خارجی را جلب کنند.
وزیر بهداشت عصر دوشنبه برای افتتاح 2 طرح درمانی بزرگ شامل مرحله نخست شهرک سلامت و بیمارستان فوق تخصصی میلاد که از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی احداث شده اند، به اصفهان سفر کرد.
در این سفر مرحله نخست شهرک سلامت اصفهان در شرق کلانشهر اصفهان با 84 هزار متر مربع زیر بنا و 400 میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسید.
بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد نیز دوشنبه شب با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کلانشهر اصفهان افتتاح شد.
این بیمارستان در 50 هزار متر مربع زیر بنا با 240 تخت و 600 میلیارد تومان هزینه و با مشارکت 120 نفر از پزشکان متخصص اصفهانی در شهرک ولی عصر در غرب این کلانشهر ساخته شده است.
استان اصفهان دارای 58 بیمارستان شامل 11 بیمارستان آموزشی درمانی ( دولتی)، 26 بیمارستان دانشگاهی (دولتی)، هفت بیمارستان خصوصی، چهار بیمارستان خیریه، 10 بیمارستان وابسته به نهادها با مجموع حدود 6 هزار تخت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید