نعمت زاده راهی “شستا” می‌شود

    کد خبر :87737

براساس برخی گمانه زنی‌ها نعمت زاده وزیر صنعت دولت یازدهم در پست جدید خود راهی شرکت شستا خواهد شد.

به گزارش  تسنیم، محمد شریعتمداری دیروز بعد از کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت کشور انتخاب شد و به این ترتیب دوره وزارت نعمت زاده در ساختمان سمیه به پایان رسید.

براساس شنیده ها قرار است پست جدید نعمت زاده مدیریت شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی(شستا) باشد اما هنوز این موضوع به صورت رسمی تأیید نشده است.

به گزارش تسنیم، شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) متعلق به سازمان تأمین اجتماعی ایران است، که در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری، تجارت و بازرگانی، مدیریت دارایی و مبادلات سهام شرکت‌ها، فعالیت می‌کند.

شرکت شستا در سال 1365 در قالب یک شرکت سهامی خاص، با سرمایه اولیه 2 میلیارد تومان، از دارایی‌های سازمان تأمین اجتماعی ایران تأسیس گردید. در حال حاضر، 10 درصد ارزش بورس اوراق بهادار تهران، متعلق به شستا می‌باشد. هدف اصلی شستا مدیریت کارآمد منابع مالی تخصیص یافته با رویکرد سودآوری و ارزش افزوده حداکثری در بازارهای سرمایه داخلی و خارجی از طریق فعالیت های تولیدی، خدماتی و بازرگانی می‌باشد. امروز پس از 5/2 دهه فعالیت مستمر ، شستا به یکی از شرکت‌های بزرگ اقتصادی در سطح خاورمیانه تبدیل شده است و با تدوین چشم انداز و افق های آرمانی خود و برنامه ریزی استراتژیک می رود تا در آینده ای نه چندان دور به یک بنگاه اقتصادی تراز اول در سطح جهانی تبدیل شود.

شرکت شستا مالک شمار زیادی شرکت می‌باشد، که برای نمونه می‌توان به: شرکت کارخانجات داروپخش، داروسازی اکسیر، داروسازی فارابی، شرکت داروسازی زهراوی، داروسازی ابوریحان، داروسازی دانا، لابراتوارهای رازک، پارس دارو و شرکت ژلاتین کپسول ایران اشاره کرد.

انتهای پیام/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید