ارائه جزئیات طرح ایجاد ۱۰۰۰ شغل در ۲۰ تعاونی فرش به صورت پایلوت

    کد خبر :87719

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی فرش دستباف درباره طرح ایجاد ۱۰۰۰ شغل در صنعت فرش در کشور گفت: ایجاد این تعداد شغل را در ۲۰تعاونی برای هر تعاونی ۵۰ شغل به معاونت تعاون ارائه کردیم و منتظر تأیید هستیم.

عبدالله بهرامی،مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت طرح ایجاد 20 هزار نفرشغل در صنعت فرش گفت: در آن جلسه طرح ایجاد 20هزار شغل در تعاونی ها را به وزیر ارائه دادیم و به تأکید ربیعی به معاونت اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی تکلیف شد تا این طرح مورد بررسی قرار گیرد. در نشستی که با معاونت اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی داشتیم اجرای این طرح، نحوه ساماندهی، آموزش،تولید،عرضه و فروش و تأمین منابع مالی پس از بررسی مورد استقبال قرار گرفت.

وی بیان کرد: در گام اول اگر بخواهیم ایجاد 20هزار نفر را در دستور کار قرار دهیم دچار مشکل در بحث بیمه خواهیم شد. به همین دلیل در قدم اول ایجاد 1000 نفر را در دستور کار داریم، به تدریج با ایجاد زیرساخت ها و بازاریابی و اخذ سفارش تولید، به این تعداد اضافه و به مرور برای 20هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

بهرامی با بیان اینکه 14 هزار کارشناس در زمینه صنعت فرش دستباف داریم گفت: این کارشناس ها توانمند هستند و می توانیم با امکاناتی که از طریق بخش تعاون مسیر است، علم و آگاهی این کارشناسان را در جهت آموزش نیروی کار و ایجاد اشتغال با توجه به نیاز بازار کار مهیا کنیم.

بهرامی افزود:درحال حاضر نه بازاریابی مناسبی در حوزه فرش وجود دارد و نه بازار هدف مشخص است. علاوه بر این ایران حضور مستمر در نمایشگاه های بین المللی ندارد. به همین دلیل فرش دستباف در وضعیت رکود و بحرانی به سر می‌برد.فرش دستباف نمادی از اقتصاد مقاومتی است . از یکسو در تهیه مواد اولیه و نیروی انسانی متکی به توان داخل است ؛ از سوی دیگر فرش دستباف چرخه توانمندی در اقتصاد دارد. در مبحث اقتصادی، فرش دستباف از مزیت بالایی برخوردار است و انتظار می‌رود مسئولان توجه ویژه به آن داشته باشند .درحال اجرای این طرح برای 20تعاون و هر تعاونی ایجاد 50 شغل را به معاونت تعاون پیشنهاد داده ایم و منتظر دستور وزارت کار هستیم. تمام زیرساخت ها برای اجرای طرح آماده است. برنامه ریزی برای این است که این شغل ها در رشته های طراحی فرش،بازاریابی،تولید فرش به کار گرفته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید