روایت رضا رسولی از آقازادگی و فساد اداری ـ اقتصادی در رمان «خروج»

    کد خبر :87687

رضا رسولی از نگارش جلد دوم سه‌گانه «کیان» با عنوان «خروج» خبر داد و گفت: در این مجلد هم به تبعات مفاسد اقتصادی،‌ اداری و آقازادگی پرداخته شده است.

رضا رسولی نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا از انتشار داستان «سلام بر سحر»  خبر داد و گفت:‌ این کتاب داستان بلندی با محوریت نماز است. که تلاش دو نسل برای اقامه نماز را روایت می‌کند،‌ نسل نوخواسته و نسل پیشین. در این داستان تقابل مدرنیته و سنت به صورت کاملاً داستانی با کنش‌ها و واکنش‌های داستانی و اتفاقاتی که برای شخصیت‌های داستان رخ می‌دهد به تصویر کشیده شده است.

وی ادامه داد:‌ پیش از این فیلم‌نامه‌ای نوشته بودم با نام «صبح سبز» که در دوازدهمین جشنواره فیلم وحدت دیپلم افتخار گرفته بود، این داستان بر اساس آن فیلم‌نامه به نگارش درآمده است،‌ به عبارت دیگر معمولا داستان‌ها تبدیل به فیلم‌نامه می‌شوند‌، اما من این‌بار از فیلم‌نامه به داستان رسیده‌ام.

رسولی با بیان این مطلب که «سلام بر سحر»  پیش از این از سوی انتشارات سازمان انجمن اولیا و مربیان 3 بار تجدید چاپ شده بودف  گفت:‌ با توقف فعالیت ناشر این کتاب دیگر منتشر نشد،‌ بنابراین تصمیم گرفتم کار را بازنویسی کرده و با ناشر دیگری آن را منتشر کنم.

وی هم‌چنین از نگارش جلد دوم سه‌گانه «کیان»  خبر داد و گفت:‌ جلد نخست این مجموعه با عنوان «سه‌راه سرگردون»  یک‌سال پیش منتشر شد و در حوزه نقد نظام اداری، مفاسد ملی، اقتصادی، آقازاده‌ها، اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری مواردی را مطرح کرده بود،‌ در جلد دوم که «خروج»  نام دارد‌، بستر داستان در همان فضای جلد نخست استوار است،‌ اما  تغییرات و تحولات درونی و بیرونی برای شخصیت اصلی قصه یعنی «کیان» رخ می‌دهد و موجب می‌شود،‌ وی از سرگردونی خارج شود،‌ در حقیقت این رمان خروج رضا رسولی از سه‌راه سرگردونی و خلاص شدن است. بخشی از ماجرای داستان در جلد دوم در خارج از ایران می‌گذرد.

رسولی تصریح کرد:‌ بخشی از مواردی که در این دو جلد رمان به عنوان آسیب‌های اجتماعی مطرح کرده‌ام،‌ حاصل تجربیاتم به عنوان یک نویسنده است،‌ من به عنوان کسی که 20 سال در نظام اداری خدمت کرده‌ام‌،طبیعی است که تجربیاتم را بیان کنم،‌ اما ذات قصه تخیل است که باواقعیات در هم آمیخته است.من در این سه‌گانه تلاش کرده‌ا که قصه قصه روز باشد،‌ روایت دردها،‌ نیازها،‌ رنج‌ها و دغدغه‌های مردم امروز ایران باشد.

وی از نگارش جلد سوم این مجموعه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در جلد سوم شاهد یک رمان سیاسی خواهیم بود که آینده پژوهی نظام جمهوری اسلامی ایران در این مجلد محقق می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید