برنامه ویژه اشتغالی دولت دوازدهم کلید خورد

    کد خبر :87389

بر اساس تکلیف برنامه ششم توسعه قرار است در سال جاری برای بیش از ۹۷۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شود و با توجه به اینکه روحانی بیان کرد«بزرگترین وظیفه دولت دوازدهم ایجاد اشتغال است» به نظر می رسد اجرای برنامه های ویژه اشتغالی کلید خورد.

به گزارش  تسنیم،اولین جلسه هیئت دولت دوازدهم روز گذشته یکشنبه 29 مرداد ماه برگزار شد .حسن روحانی، رئیس‌جمهور گفت: دولت وظیفه‌ای بالاتر از تولید و اشتغال ندارد و رشد بالا و تحول اقتصادی جز با هماهنگی و جذب سرمایه و فناوری ممکن نیست.

همچنین اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مهمترین اولویت ایجاد اشتغال و حل چالش عظیم بیکاری است گفت: رئیس‌جمهور از وزارت‌ امور خارجه و بانک مرکزی خواستند در تأمین منابع خارجی و داخلی تلاش کنند، منشوری تهیه شده بود که قرائت شد تا تمام اعضای دولت توان خود را به کار بگیرند و منافع کشور را بر هر منفعتی ترجیح دهند.

* تأکید روحانی به ربیعی برای ایجاد اشتغال

علی ربیعی ،وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر (یکشنبه29 مرداد) در حاشیه اولین جلسه هیئت دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فقر مطلق را سال به سال کاهش می‌دهیم، گفت: با توجه به تاکید رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت، موضوع اشتغال را در جلسه‌ای که امشب خواهیم داشت، دنبال خواهم کرد. افزایش امنیت شغلی کارگران را با بهتر شدن فضای کسب و کار ایجاد می‌کنیم.

ربیعی با بیان اینکه روحانی امروز رفع بیکاری را برای همه دولت تکلیف کرد و دیگر فقط وظیفه ما نیست و ما صرفاً هماهنگ‌کننده هستیم و باید امنیت شغلی را بالا ببریم و مزد را بر تورم افزایش دهیم، گفت: وزارتخانه ما بسیار بزرگ است و صرفاً کار بی‌اشکال نیست و مردمی که به نمایندگان رای دادند نسبت به وزارتخانه نگرانی و حتی نارضایتی داشتند، اما از همه نمایندگان تشکر می‌کنم و این رای با این حجم کاری به نظرم رای کامل مجلس بود.

وزیر کار درباره طرح کارورزی، اظهار داشت: این طرح درست است و آرام آرام افراد جذب و بیمه می‌شوند و 9 ماه دیگر افراد در جای کار خود می‌مانند و در بسیاری از کشورها تجربه شده است.

وی با اشاره به برنامه های خود در صورت تصدی مسئولیت این وزارتخانه گفت: برنامه ملی فقرزدایی و کاهش نابرابری، برنامه جامع حمایت با تاکید بر کاهش آسیب های اجتماعی، برنامه اشتغال فراگیر با تاکید بر مناطق محروم و روستایی، توانمندسازی-مهارت افزایی و توسعه منابع انسانی، ارتقای امنیت شغلی و صیانت از سرمایه های انسانی، پایدارسازی صندوق های بازنشستگی، تبدیل بنگاه های اقتصادی وابسته صندوق ها به پیشران اقتصاد ملی، توسعه تعاون و توسعه فرهنگی و اجتماعی نیروی کار برنامه های دهگانه من برای این وزارتخانه است.

ربیعی فقر مطلق، بحران آسیب های اجتماعی، بحران صندوق های بازنشستگی و معضل بیکاری را چهار چالش این وزارتخانه از هفت چالش اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: با پول پاشی اشتغال رفع نمی شود و فقر نیز برطرف نخواهد شد. امروز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهد نظریه و ایده است؛ نظریه پایه هر کاری است و امروز در زمینه سیاستهای رفاهی این وزارتخانه نظریه دارد. هیچ سیاست توسعه ای بدون دانش سیاست رفاهی به سرانجام نمی رسد.

ربیعی با بیان اینکه نخستین برنامه من امحاء فقر مطلق و توسعه برنامه های حمایت های تامین اجتماعی است، گفت: برنامه اشتغال فراگیر مهمترین برنامه من در حوزه اشتغال است که می توانیم با مقداری برنامه ریزی با اشتغال زایی گامی در راستای امحاء فقر برداریم.

به گزارش تسنیم،با توجه به تأکید روحانی بر اینکه «بزرگترین وظیفه دولت دوازدهم ایجاد اشتغال است» و همچنین با توجه به تأکید ربیعی مبنی بر اینکه برنامه اشتغال فراگیر مهمترین برنامه من در حوزه اشتغال است و دفاع وی از طرح کارورزی و امنیت شغلی روز موعود برای تحقق وعده ها فرا رسیده است و دولتی ها باید بر اساس تکلیف برنامه ششم توسعه و همچنین برنامه اشتغال فراگیر در سال جاری برای ایجاد بیش از 970هزار نفر اشتغال تلاش کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید