مهمترین دلیل رای نیاوردن بیطرف چه بود؟

    کد خبر :87350

یک عضو فراکسیون امید با بیان اینکه تشکیل هرچه سریعتر دولت نظر مشترک نمایندگان با هر سلیقه سیاسی بود، گفت: بداخلاقی فراکسیونی باعث رای نیاوردن بیطرف شد.
احمد مازنی در ارزیابی از رای نمایندگان به وزرای دولت دوازدهم گفت: تمامی نمایندگان با هر سلیقه سیاسی متفق‌القول معتقد به تشکیل هرچه سریعتر دولت بودند. به خصوص باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید داشتند و به همین خاطر نمایندگان می‌خواستند که دولت هر چه زودتر کارش را آغاز کند.

به گزارش نامه نیوز، وی درباره میزان تاثیر نظر فراکسیون ها در رای نمایندگان گفت: به طور کلی رای فراکسیون ها در نظر نمایندگان غالب نبود و نظر شخصی آنها در مقایسه با نظر فراکسیون حکمفرما شد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس با بیان اینکه تعهد تشکیلاتی و فراکسیونی کمتر در رای وزرا دیده شد، گفت: برخی از نمایندگان با پایبندی بر تعهد سیاسی خود به فراکسیون مربوطه به وزرا رای دادند اما برخی دیگر از نمایندگان رای خود را براساس مسائل قومی و شخصی و خارج از رای فراکسیون ها مطرح کردند.

مازنی ادامه داد: این موضوع بیشتر در مورد آقای بیطرف دیده شد که کار تشکیلاتی منسجم و غیرشفافی صورت گرفت تا او رای نیاورد و ما این را در دقایق آخر متوجه شدیم. به همین دلیل به نظرم بداخلاقی فراکسیونی در رای ندادن به آقای بیطرف اعمال شد. در این بین تلاش نمایندگان استان خوزستان نیز بی‌تاثیر نبود.

نگاه مثبت فراکسیون ولایی به دولت

همچنین سیدحسین نقوی حسینی در ارزیابی از رای اعتماد نمایندگان به وزرای دولت دوازدهم گفت: هر سه فراکسیون سیاسی مجلس نظر مثبتی به دولت داشتند که همین رویکرد مثبت باعث شد که وزرای معرفی شده رای اعتماد بالایی بگیرند و تنها یک وزیر نتوانست اعتماد نماینداگان را جلب کند.

وی با بیان اینکه فراکسیون نمایندگان ولایی با رویکرد مثبت و نگاه کمک به دولت صلاحیت وزرا را بررسی کرد، افزود: تاثیرگذاری فراکسیون‌ها در این دوره نسبت به دوره های گذشته بیشتر بوده به طوری که می‌توان تخمین زد نظر فراکسیون‌ها بیشتر از ۵۰ درصد بر روی آرای نمایندگان تاثیرگذار بود.

نقوی‌حسینی در عین حال گفت: وزیری که نظر مشترک دو فراکسیون را به همراه داشت توانست رای بالایی کسب کند و یا وزیری که دو فراکسیون با او مخالف بودند نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد که این همه نشان از تاثیرگذاری نظر فراکسیون ها دارد. البته با توجه به این موضوع که همه فراکسیون‌ها معتقد بودند وزرا باید رای بالا بیاورند.

اعضای فراکسیون امید موافق بیطرف بودند/وزیرانی که رای کم آوردند بیشتر با مجلس تعامل کنند

همچنین ایرنا نوشت؛

قاسم میرزایی نکو عضو فراکسیون امید درباره نظر فراکسیون امید برای وزیران دولت افزود: وزیران پیشنهادی تعامل خوبی با فراکسیون امید داشتند و در جلسات این فراکسیون حضور یافتند و به سوال های ما پاسخ دادند.

عضو فراکسیون امید مجلس در مورد رای نیاورن حبیب الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو تصریح کرد: اعضای این فراکسیون مشکلی با بیطرف نداشتند و وی یکی از گزینه هایی بود که در فراکسیون امید رای خوبی آورد.

میرزایی نکو ادامه داد: آذری جهرمی و بطحایی دو گزینه ای بودند در فراکسیون امید رای پائینی داشتند و تصور ما این بود که بیطرف رای خواهد آورد.

وی افزود: وزیران دولت باید حساب شده جلو بروند و برای حل مشکلات مردم و افزایش کارایی وزارتخانه ها تلاش کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس همچنین گفت: وزیرانی که رای کمتری آوردند از این پس باید تعاملات خود را با مجلس بیشتر کنند و ارتباط بهتری داشته باشند و راهکارهایی را برای نقطه ضعف های که نمایندگان مجلس روی آنها دیده بودند، پیدا کنند.

میرزایی نکو اظهارامیدواری کرد وزیرانی که با رای پایینی به دولت راه یافتند تعاملشان را با مجلس بیشتر کنند و نقطه ضعف ها را از بین ببرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید