تامین نیاز آزمایشگاه‌های «اپتیک و لیزر» با تجهیزات ایرانی

    کد خبر :87347

تجهیزات گوناگونی در آزمایشگاه‌های اپتیک، فتونیک و لیزر مورد نیاز است که بهره‌مندی کامل از دانش روز مهمترین ضرورت ساخت این دستگاه‌هاست؛ بر این اساس یکی از شرکتهای فناور کشورمان توانسته بخشی از این تجهیزات را مبتنی بر فناوری بومی تأمین کند.

به گزارش  پویا؛ آزمایشگاه‌های لیزر و فتونیک دارای تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ویژه‌ای است که ساخت و به‌کارگیری این تجهیزات، بهره‌مندی کامل از فناوری و دانش علمی روز این عرصه را می‌طلبد.

براساس همین ضرورت یکی از شرکتهای فناور کشورمان توانسته است طیف قابل توجهی از تجهیزات و ابزارهای این آزمایشگاه‌ها را تولید و روانه بازار کند.

ساخت قطعات اپتومکانیک مورد نیاز در آزمایشگاه‌های اپتیک، لیزر و فوتونیک مانند اقسام نگهدارنده‌ها، میزها و بوردهای اپتیکی، جابه‌جاگرهای دستی و موتوردار و نرم‌افزارهای مرتبط تنها بخشی از تولیدات فناورانه این شرکت است.

اما به گفته فاطمه سلیمی؛ مدیرعامل این شرکت فناور، جک آزمایشگاهی یکی از محصولات طیف گسترده تجهیزات تولیدی است که برای بالا بردن نرم و آسان چندین قطعه از چیدمان آزمایشگاهی به صورت همزمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نگهدارنده عدسی خود مرکز، محصول پرکاربرد دیگری است که فاطمه سلیمی درباره آن گفت: این نگهدارنده دارای سه بازوی نگهدارنده مجهر به فنر است و نوع کوچک می‌تواند عدسیهایی با قطر 3.8 تا 45 میلیمتر و MSCL بزرگ عدسیهایی را تا قطر 120 میلیمتر را بدون فشار مازاد بر قطعه نگهداری کند.

این فعال فناور بردهای صلب آلومنیومی را از محصولات جدید این شرکت برای آزمایشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: این صفحاتی برای چیدمانهای آزمایشگاهی مناسب هستند و به دلیل ضخامت بالا از استحکام و پایداری بیشتری برخوردارند.

به گفته وی، حجم بالای خرید سالانه تجهیزات آزمایشگاهی در کشور موجب شده است این شرکت‌ فناور علاوه بر تأمین نیاز جدی آزمایشگاه‌های داخلی به این تجهیزات، زمینه اشتغال بخشی از متخصصان و دانشگاهیان را فراهم کند و برای صرفه‌جویی ارزی و خودکفایی ملی گام بردارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید