خوشبینی به تمدید توافق کاهش تولید مانع کاهش قیمت نفت اوپک شد

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۹:۳۸

بر اساس محاسبات دبیرخانه اوپک که بعد از ظهر دیروز (سه شنبه) اعلام شد، بهای سبد نفت این سازمان در نخستین روز ماه مه تقریبا ثابت بود و تغییر چندانی نسبت به روز پیش از آن نداشت. بنا به اعلام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، بهای نفت این سازمان در نخستین روز ماه مه تنها با 6 سنت کاهش نسبت به روز پیش از آن به 49 دلار و 26 سنت رسید.
پنج شنبه گذشته پس از آنکه شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد که تولید 2 میدان نفتی در این کشور از سرگرفته می شود، بهای سبد نفت اوپک از کانال 49 به 48 دلار کاهش یافت اما خوشبینی به تمدید توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک برای 6 ماهه دوم سال 2017 از ادامه کاهش قیمت جلوگیری کرده است.
بهای سبد نفت اوپک دوشنبه گذشته 49 دلار و 32 سنت بود.

**بهای نفت های پایه آمریکا و اروپا
در پایان معاملات روز نخست ماه مه، بهای نفت خام آمریکا با 0.99 درصد کاهش نسبت به روز پیش از آن به 48 دلار و 84 سنت و بهای نفت برنت با یک تغییر بسیار جزیی تقریبا ثابت ماند.
بنا به اعلام رویترز، در پایان معاملات دیروز (سه شنبه) قیمت نفت برنت دریای شمال که دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک بر پایه آن قیمت گذاری می شوند، به کمترین سطح خود در سال میلادی 2017 رسیده و تمامی افزایش قیمتی که از ابتدای امسال تا کنون برای خود ثبت کرده را از دست داده است.
دلیل این کاهش قیمت، تولید بیشتر نفت در آمریکا، کانادا و لیبی و نیز کاهش سطح پایبندی اعضای اوپک به توافق کاهش تولید این سازمان است.
قیمت نفت برنت در پایان معاملات دیروز در بازار لندن با یک دلار و 6 سنت یا 2.1 درصد کاهش نسبت به جمعه گذشته به 50 دلار و 46 سنت در هر بشکه رسید و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با یک دلار و 18 سنت یا 2.4 درصد کاهش نسبت به جمعه گذشته به بهای 47 دلار و 66 سنت در هر بشکه معامله شد که کمترین قیمت پایان روزی از 21 مارس (اول فروردین) تا کنون است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید