با تشریح علت آمار بالای زوجین نابارور ایرانی عنوان شد

دولت بودجه مستقل برای درمان ناباروری مشخص کند

    کد خبر :87023

مدیرعامل مجتمع دارویی و درمانی هلال ایران با اشاره به اینکه آمار زوجین نابارور ایرانی ۱۰ درصد بیشتر از آمار جهانی است، به تشریح دلایل این آمار بسیار زوج نابارور در کشورمان پرداخت و گفت: دولت حتما یک بودجه مستقل و مناسب برای درمان ناباروری مشخص کند.

به گزارش تسنیم، حمید چوبینه در نشست خبری درباره درمان ناباروری اظهار داشت: مشکلات زوجین نابارور یکی از مهمترین درمانهای کشورهای دنیاست، و در آمار جمعیت‌های دنیا بین 10 و 12 درصد زوجین؛ نابارورند ولی آمار ایران خیلی بیشتر از آمار جهانی است و آمار زوجین نابارور ایران حدود 20 درصد است که یکی از علت‌های آن دیر ازدواج کردن افراد است و پس از ازدواج نیز دیر فرزند‌دار می‌شوند.

چوبینه ادامه داد: ناباروری برای بسیاری از خانواده ها تابوی بوده و الحمدالله این عارضه به یک بیماری تبدیل شده است، همچنین هزینه‌های ناباروری نیز بسیار اهمیت دارد، در چند سال اخیر با کمک رسانه‌ها، بیمه‌ها بخشی از هزینه‌های دارو را پرداخت کنند، و با توجه به سیاست‌های جمعیتی بخشی از بودجه‌ها به سمت فرزندآوری و درمان سوق پیدا کنند.

وی گفت: البته مراکز غیردولتی خیلی پوشش داده نشده و انگیزه‌ای برای آنها ایجاد نشده است و عمده حمایت‌ها به صورت دولتی است و به جای اینکه سوبسید و یارانه باشد در بودجه رسمی کشور این مسئله را تعیین کنند. بیمه‌های پشتوانه کافی برای حمایت از زوجین نابارور داشته باشند.

مدیرعامل مجتمع دارویی و درمانی هلال ایران بیان داشت: هم اکنون 80 مرکز درمان ناباروری داریم، و حدود سه میلیون زوج نابارور داریم و این یعنی بسیاری از خانواده‌ها درگیر این مشکل هستند.

چوبینه ادامه داد: همچنین علوم جدیدی برای درمان ناباروری پدیده آمده است، که مردم باید این خدمات را در مراکز درمان ناباروری دریافت کنند و کشورمان در این زمینه جزو برندهای برتر درمان ناباروی در جهان هستند.

وی اظهار داشت: مثلاً در بیمه درمان ناباروی؛ آنقدر بیماران به ما مشکلاتشان را گفتند و ما نیز متعاقباً به رسانه‌ها انتقال دادیم، به طوری که داروهای ناباروی که تحت پوشش نبودند به سمت پوشش بیمه‌ای رفته و همچنین حمایت‌های یارانه‌ای نیز هم‌اکنون در حوزه درمان ناباروی از زوجین نابارور صورت می‌پذیرد و به نوعی فقر فرهنگی جامعه در حوزه درمان ناباروری که تابوی شده بود، با کمک رسانه‌ها کمرنگ‌تر شده است.

مدیرعامل مجتمع دارویی و درمانی هلال ایران تصریح کرد: هم اکنون حوزه سلامت از دغدغه‌های مهم مردم درآمده است که نمونه بارز آن طرح تحول سلامت بوده است.

چوبینه درباره جذب بیماران خارجی نیز عنوان کرد: مجتمع دارویی و درمانی هلال ایران، درمان بیماران خارجی را به صورت عام انجام می‌دهیم. خدمت پزشکی در ایران نسبت به کشورهای دیگر ارزان‌تر است، همچنین اشتراکات فرهنگی و زبانی باعث جذابیت درمان در ایران شده است.

مدیرعامل مجتمع دارویی و درمانی هلال ایران گفت: همچنین یک گردشگر سلامت وارد می‌شود می‌تواند از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری کشورمان استفاده کند.

چوبینه عنوان کرد: با توجه به وقوع جنگ در منطقه باید ما نیز می‌توانستیم از پتانسیل‌های پزشکی‌مان برای ارائه خدمت درمانی به همسایگان مان استفاده می‌کردم. به طوری که با کودک بیماری در این مرکز پذیرش کردیم که والدین او را در جلوی چشم این کودک کشته و کودک را نیز تا مرز مرگ، تیرباران کرده بودند ولی هم اکنون این کودک در حال درمان در مجتمع دارویی و درمانی هلال است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید