«افسانه شاعر گمنام» سپانلو منتشر می‌شود

مدیر پخش و نشر جوان از انتشار دو اثر موسیقایی-ادبی یکی با صدای محمدعلی سپانلو و دیگری با آثار عباس صفاری شاعر معاصر کشورمان طی روزهای آینده خبر داد.

نیما جوان  با اشاره به تازه ترین فعالیت های انجام گرفته در موسسه پخش و نشر «جوان» بیان کرد: طی روزهای آینده آلبوم «افسانه شاعر گمنام» با شعر و صدای زنده‌یاد محمدعلی سپانلو در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت. در این آلبوم قطعاتی از آرام خاچاطوریان آهنگساز برزگ ارمنی روی خوانش اشعار گذاشته شده تا مخاطبان با فضای لذت بخش تری آثار این شاعر و نویسنده بزرگ را بشنوند.

به گفته وی، این آلبوم  حاصل همکاری مشترک نشر و پخش جوان و موسسه فرهنگی و هنری «هنر نوین» است.

جوان همچنین به انتشار آلبوم «کبریت خیس» با شعر و صدای عباس صفاری اشاره کرد و گفت: این آلبوم برگرفته از آثار عباس صفاری شاعر سرشناس کشورمان است که با عنوان «کبریت خیس» در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد. استاد صفاری شاعر و مترجم بزرگ کشور غیر از سرودن ترانه برای چند خواننده  از جمله فرهاد مهراد، شاعر و مترجمی حرفه ای است که «در ملتقای دست و سیب»، «تاریک روشنای حضور»، «دوربین قدیمی»، «کبریت خیس»، «خنده در برف» و «مثل جوهر در آب» از جمله آثار اوست. «عاشقانه های مصر باستان»، «کلاغنامه»، «ماه و تنهایی عاشقان» و «کوچه فانوس‌ها» نیز برخی از کتاب‌های ترجمه شده وی در عرصه نوشتار است.

مدیر پخش و نشر جوان ادامه داد: در این آلبوم قطعات «شهر تنها» از لئونارد برنشتاین، «کل نیدری» از ماکس بروخ، آداجیو از سرلانگسم، سمفونی پنج مالر و آداجیو «ملتو» و سمفونی یک چارلز آیو برای دوستداران موسیقی ارائه شده است. این اثر نیز این اثر حاصل همکاری مشترک نشر و پخش جوان و موسسه فرهنگی هنری هنر نوین است. البته مجموعه پخش و نشر جوان آثاری از شاعران به نام کشورمان از جمله استاد موسوی گرمارودی و رضا براهنی را نیز در دست تولید و اجرا دارد که به زودی جزییات آن اطلاع رسانی می‌شود.

جوان در پایان درباره پروژه های دیگر اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته بعد از عید فطر تازه ترین آلبوم میلاد درخشانی در قالب مجموعه ای با کلام و یک اثر دیگر با هنرمندی مصباح قمصری و میلاد درخشانی منتشر می شود. این در حالی است که بعد از برگزاری یک جلسه مشترک با استاد بهروز غریب پور درباره آلبوم «اپرای شمس و مولوی» تکلیف انتشار این مجموعه به آهنگسازی بهزاد عبدی و خوانندگی همایون شجریان و محمد معتمدی روشن خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید