حریق انبار مواد شیمیایی در ستارخان

    کد خبر :86915

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی گسترده یک انبار مواد شیمیایی در خیابان ستارخان خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت: وقوع حادثه حریق در یک انبار مواد شیمیایی در ساعت 2:03 بامداد امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان سه ایستگاه را به همراه گروه هزمت و خودروی پشتیبانی به محل حادثه واقع در خیابان ستارخان، سه راه تهران‌ویلا اعزام کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به اعزام آتش‌نشانان به محل حادثه گفت: پس از حضور عوامل آتش نشانی در محل مشاهده شد که حادثه در یک ساختمان چهار طبقه 20 واحدی رخ داده و کانون حریق واحدی 90 متری در طبقه چهارم این ساختمان است.

ملکی با بیان اینکه این واحد بدون داشتن شرایط لازم به انباری برای نگهداری انواع مواد شیمیایی تبدیل شده بود، گفت: در همین فضا حدود 1000 لیتر مایعات قابل اشتعال و شش دستگاه یخچال حاوی مواد شیمیایی قرار داشت و تمام این‌ها کاملا شعله‌ور شده بودند.

وی با بیان اینکه دود ناشی از احتراق این مواد کاملا سمی و برای سلامت آتش نشانان مضر بود، ادامه داد: باتوجه به اینکه ساختمان اداری – تجاری بود در زمان حادثه فردی در آن حضور نداشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه در این حادثه چهار آتش‌نشان به علت شدت حرارت بسیار بالا و تماس با مواد شیمیایی دچار مصدومیت شدند، گفت: عوامل اورژانس این افراد را به بیمارستان منتقل کردند اما خوشبختانه مصدومیت آنان حاد نبود و مدتی بعد ترخیص شدند.

ملکی با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است افزود: آتش نشانان پس از ایمن‌سازی محل در ساعت 4:41 بامداد امروز به عملیات خود خاتمه دادند.

وی با اشاره به وقوع این حادثه از تغییرکاربری واحدهای ساختمانی بدون اخذ مجوزهای لازم انتقاد کرد و گفت: نگهداری مواد شیمیایی شرایط خاصی دارد که باید رعایت شود، مشاغل خطرناک حتماً باید از داخل بافت‌های مسکونی خارج شوند. معلوم نیست اگر این ساختمان مسکونی بود دود و تبخیر حاصل از سوختن مواد شیمیایی چه اثراتی برجای می‌گذاشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید