وقوع گرد و غبار در جنوب کشور

    کد خبر :86882

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش وزش باد در جنوب و جنوب غرب کشور از وقوع گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در برخی از مناطق کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۹ و ۳۰ مردادماه) در استان مازندران و مناطقی از استان گلستان رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز در بخش‌هایی از جنوب کشور و دامنه‌های زاگرس جنوبی در هرمزگان، ارتفاعات فارس، شمال بوشهر، جنوب کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعدازظهر رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید قابل پیش‌بینی است که در منطقه زابل گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی در مورد شرایط جوی تهران طی روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز دوشنبه (۳۰ مردادماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۵ و ۲۵ درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه (۳۱ مردادماه) صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۷ و ۲۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید