مجلس شگفتی ساز؛ راز رای به ربیعی و بطحایی و رد بیطرف!

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ۱۸:۳۱
    کد خبر :86873

حوالی ساعت 12:30 امروز، اعلام نتایج رای اعتماد به وزرا بسیاری را شگفت زده کرد و در حالی که بسیاری تصور می کردند احتمالا بطحایی، گزینه وزارت اموزش و پرورش، جهرمی، وزیر جوان ارتباطات یا علی ربیعی که در روزهای اخیر سوژه انواع حواشی بود رای نیاورند، ناگهان از رای نیاوردن حبیب ا… بیطرف، وزیر پیشنهادی نیرو باخبر شدند.

به گزارش خبرنگار بازتاب، برای رای امروز نمایندگان دو علت مطرح شده است:

اولی رویکرد منطقه ای شماری از نمایندگان زاگرس نشین که بسیاری از آنها به رغم نزدیکی سیاسی با بیطرف، خواسته هایی درباره منطقه خود را مطرح کرده بودند، اما بیطرف زیر بار خواسته های آنها نرفته بود. آنها همچنین از عملکرد بیطرف در اجرای برنامه های سدسازی که بعدها مورد انتقاد گرفت گلایه مند بودند.

مورد دیگر هم رویکرد بیطرف به وزارت بوده که باعث شده برخلاف برخی نامزدهای وزارت که این روزها مدام درگیر لابی و وعده دادن به نمایندگان بودند و پاره ای اخبار و حواشی نیز درباره انتصابات هدفمند اقوام نمایندگان «پرامید!» از سوی آنان منتشر شد، وزیر پیشنهادی نیرو چندان اصرار و التماسی به نمایندگان نداشته باشد؛ موضوعی که وجهه مجلس و به ویژه فراکسیون امید آن را نزد افکار عمومی دچار خدشه کرده است.

گفته می شود قبل از بیطرف، اردکانیان، معاون بیطرف در زمان وزارت نیرو و نیز رفان، مدیر عامل پیشین مپنا به عنوان گزینه وزارت نیرو مطرح بوده اند، اما شرط اردکانیان برای وزارت ، تضمین دولت برای تاسیس وزارت آب و محیط زیست بوده که دولت این تضمین را به وی نداده است.

رفان هم که در بخش خصوصی به شدت فعال است، پیمانکار پروژه های بزرگی از دولت به شمار می رود که به نظر همین امر و احتمال فشار و تخریب او از سوی منتقدان دولت معرفی او را نیز منتفی کرده و سرانجام مهندس بیطرف این سمت را پذیرفته است.

اکنون انتقادات چندی پیش محمدرضا باهنر از ساختار مجلس و تصمیم گیری نمایندگان بر اساس تمایلات محلی به جای اولویتهای ملی بیشتر قابل درک است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید