ضمن اعلام برگزاری کنفرانس صلح و بشر دوستی با حضور 15 جمعیت در ایران؛

ضیائی: شانس کسب کرسی نایب رئیسی فدراسیون صلیب‌سرخ را داریم/چین اصلی‌ترین رقیب

    کد خبر :86809

رئیس جمعیت هلال احمر گفت که در شرایط فعلی این جمعیت 50 درصد شانس کسب کرسی نایب رئیسی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر را دارد.

دکتر امیرمحسن ضیائی در گفت و گو با ایسنا، در مورد نامزد شدن ایران برای کسب کرسی نایب رئیسی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر اظهار کرد: در حال حاضر فرصت مناسبی برای ما ایجاد شده است، زیرا تعدادی از جمعیت‌های ناحیه آسیا و اوقیانوسیه به دلایل مختلفی نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: از همین رو ایران در موقعیت مناسبی قرار دارد و در حال حاضر فکر می‌کنم که ایران حداقل 50 درصد شانس دارد تا این کرسی را به دست آورد.

وی در ادامه گفت: با این حال تا زمان برگزاری انتخابات که آبان‌ماه است، باید تلاش بیشتری کنیم تا همکاری‌های بیشتری را جلب کنیم، زیرا تمام کشورهای دنیا باید به ما رای بدهند و اینطور نیست که برای کرسی آسیا و اوقیانوسیه تنها کشورهای این منطقه رای دهند.

ضیائی در مورد فعالیت‌های ایران در راستای بالا بردن شانس به دست آوردن این کرسی گفت: ما پذیرای جمعیت‌های زیادی در کشور بودیم. همچنین به کشورهای بسیاری سفر کردیم، ضمن اینکه در شهریور برای کنفرانسی با عنوان صلح و بشردوستی میزبان 15 جمعیت ملی هستیم. اینها به ما کمک می کند تا خودمان رانشان دهیم و بگوییم که حرفی برای گفتن داریم.

رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سئوال که مهمترین رقیب ایران برای کسب کرسی آسیا و اوقیانوسیه کدام کشور است؟ اظهار کرد: “چین” اصلی‌ترین رقیب ماست زیرا جمعیت این کشور در حال حاضر نایب رئیس و طبیعی است که برای دور دوم نیز در انتخابات شرکت خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید