معاون حجتی: ذائقه مردم تغییر کرد

    کد خبر :86732

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی تغییر ذائقه ده‌درصد مردم از مصرف گوشت سرد به گوشت گرم را دلیل اصلی نوسانات قیمت گوشت قرمز اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن رکنی درباره دلایل نوسانات قیمت گوشت قرمز گفت: همواره نیاز بازار داخلی با 90 درصد گوشت گرم و ده درصد گوشت منجمد تأمین می‌شد اما در سال‌های اخیر ذائقه ده‌درصدی که گوشت منجمد استفاده می‌کردند نیز به مصرف گوشت گرم متمایل شده و باعث شده است تنظیم بازار گوشت قرمز با مشکل مواجه شود.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تأمین گوشت گرم با محدودیت‌های بسیاری در حمل و نگهداری روبه‌روست، گفت: تأمین گوشت گرم همواره با اقدام احتیاطی همراه است که برنامه‌ریزی برای تنظیم بازار را سخت کرده است.

رکنی با اعلام اینکه گوشت منجمد موجود در بازار از کیفیت بالایی برخوردار است و قیمت آن نسبت به سال گذشته کیلویی دوهزار تومان هم کاهش داشته است، گفت: با بالا رفتن کیفیت و کاهش قیمت باز هم مردم رغبتی به استفاده از گوشت سرد ندارند که این مسئله به فرهنگ مصرف گوشت قرمز در ایران بازمی‌گردد.

*صادرات مواد لبنی امسال به یک‌میلیون تن می‌رسد
معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی گفت: درحال حاضر بیش از 20 محصول و فرآورده لبنی را به حدود 30 کشور جهان صادر می‌کنیم و صادرات مواد لبنی ایران امسال به بیش از یک‌میلیون تن می‌رسد.

حسن رکنی با اشاره به اینکه سال گذشته صادرات مواد لبنی ایران 850 هزار تن بود، افزود: در چهارماه نخست امسال بیش از 400 هزارتن صادرات داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از 70 درصد رشد داشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر سفارش برای محصولات لبنی ایران افزایش چشمگیری یافته است، ابراز امیدواوی کرد صادرات مواد لبنی با همین شرایط ادامه یابد و امسال رکورد صادرات یک‌میلیون تن را ثبت کنیم.
*تخم‌مرغ خوراکی وارد نشده است
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مجوز واردات تخم‌مرغ با هدف تنظیم بازار گفت: تاکنون نیاز به واردات تخم‌مرغ خوراکی احساس نشده و با وجود صدور مجوز واردات، هیچ محموله تخم‌مرغ خوراکی وارد نشده است. وی علت نوسان قیمت تخم‌مرغ در هفته‌های اخیر را ناشی از شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی و معدوم کردن مرغ‌های تخم‌گذار دانست و افزود: پیش‌بینی می‌شد با توجه به اتفاق‌های رخ‌داده میزان تولید تخم‌مرغ با کمبود ده‌درصدی مواجه شود به همین علت دولت به تشکل‌های تولیدکننده تخم‌مرغ مجوز داد در صورت نیاز و با هدف تنظیم بازار، این کمبود را از طریق واردات جبران کنند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با افزایش تولید درحال حاضر دوران تنش قیمتی را پشت سر گذاشته‌ایم و به‌رغم صدور مجوز واردات به نظرمی‌رسد نیازی به وارد کردن تخم‌مرغ خوراکی نداشته باشیم.
معاون وزیر جهادکشاورزی در امور دام افزود: کمبودی در بازار احساس نمی‌شود و با تزریق محصول بیشتر به بازار، روند کاهش قیمت تخم‌مرغ که از چند روز گذشته آغاز شده است، ادامه خواهد یافت.
رکنی در پایان ابراز امیدواری کرد با پشت سر گذاشتن چالش‌های پیشِ‌رو همچنان ایران به‌عنوان کشور صادرکننده تخم‌مرغ خوراکی شناخته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید