رسالت دولت؛ چابک‌سازی و کاهش هزینه‌ها

    کد خبر :86660

 

رئیس اتاق بازرگانی ایران با ابراز گلایه نسبت به بزرگ شدن دولت گفت: شبه دولتی ها اقتصاد ایران را گرفتار کرده‌اند.

غلامحسین شافعی امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: رای گیری برای انتخاب وزرای پیشنهادی دولت امروز انجام می شود و امید می رود نمایندگان مجلس در انتخاب وزرای کابینه دوازدهم توفیق داشته باشند؛ این در حالی است که اکنون در کشور با چندین پدیده متناقض روبرو هستیم و دائما از کوچک سازی دولت صحبت می کنیم، اما از پایان جنگ تحمیلی تاکنون شاهد بزرگ شدن سهم دولت در اقتصاد هستیم. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: دولت به صورت مداوم از خصوصی سازی، واگذاری نهادهای خصوصی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی سخن می گوید، در حالیکه شاهد پیدایش ساختار جدید در اقتصاد هستیم که با واگذاری نهادهای دولتی به گروه های خاص که شبه دولتی و خصولتی نامیده می شود، گرفتار شده ایم.

وی تصریح کرد: متاسفانه این بخش جدید پاسخ گویی در قبال جامعه را مورد خدشه قرار داده و موجب مشکلات و ناهنجاری های دیگری در اقتصاد شده است.

شافعی اظهار داشت: دائما از دست یافتن به توسعه و ریشه کنی فقر سخن می گوییم، اما با گذشت زمان شاهد بدتر شدن پارامترهای مذکور هستیم که اوج آن را در سال های ۸۴ تا ۹۲ دیدیم و هنوز هم گرفتار آن هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه بخش خصوصی وظیفه خود می داند که با صدای رسا این واقعیت های تلخ جامعه را بیان کند، گفت: خود را در مقابل این مسائل مسئول می داند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید