ادامه صدرنشینی تهرانی‌ها در استفاده از یارانه طرح «تابستانه کتاب»

    کد خبر :86487

با سپری شدن دو هفته از اجرای طرح «تابستانه کتاب» در سراسر کشور، تهرانی‌ها با خرید بیش از ۱۴۰ هزار نسخه کتاب رکورددار تعداد خرید کتاب در این طرح شدند.

به گزارش بازتاب به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، تاکنون در این طرح استان تهران با ۱۲۶ کتابفروشی و فروش ۱۴۰ هزار و ۹۴۲ نسخه کتاب توانست رتبه اول پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس تعداد کتاب را به خود اختصاص دهد.

همچنین، استان خراسان رضوی با ۷۶ کتابفروشی خود و فروش ۲۹ هزار و ۲۴۲ نسخه کتاب در جایگاه دوم این فهرست قرار دارد و استان اصفهان هم با مشارکت ۹۱ کتابفروشی و فروش بیش از ۲۴ هزار و ۴۲۷ کتاب، رتبه سوم طرح تابستانه کتاب به لحاظ تعداد خرید کتاب را از آن خود کرده است.

۲۰ کتابفروشی فعال استان خوزستان هم توانستند با فروش ۱۴ هزار و ۴۷۰ نسخه کتاب رتبه چهارم بیشترین خرید کتاب از بین ۳۱ استان شرکت کننده در این طرح را به خود اختصاص دهند و استان فارس نیز با مشارکت ۴۴ کتابفروشی فروش ۱۳ هزار و ۲۴۵ نسخه کتاب را در کارنامه خود ثبت کرده است. همچنین استان قم با ۸۵ کتابفروشی و فروش ۱۲ هزار و ۵۶۰ نسخه کتاب ششمین استان پرفروش بر اساس تعداد خرید کتاب شناخته شده است.

بر اساس این گزارش، اجرای طرح «تابستانه کتاب» با شعار «این چنین دوست کتاب است از او دست مدار» از پانزدهم مردادماه آغاز شده است. از بین ۸۲۷ کتابفروشی تأییده شده در این طرح ۶۳۰ کتابفروشی از مراکز استان‌ها و ۱۹۷ کتابفروشی از شهرستان‌ها عضو طرح شده‌اند. علاقه‌مندان و خریداران کتاب با همراه داشتن کارت ملی می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح (به مدت ۲۰ روز برای مراکز استان‌ها و به مدت ۳۰ روز برای شهرستان‌ها) از تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصدی خرید کتاب در این طرح تا سقف ۱۰۰ هزار تومان استفاده کنند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید