مدير کل شکار محيط زيست :

پلنگ رودسر به طبيعت بازمي گردد

    کد خبر :86435

پلنگ رودسر که هفت ماه پيش در تله شکارچيان به دام افتاده بود و دچار مصدوميت شده بود به زودي به طبيعت بازمي گردد.
به گزارش  آريا،علي تيموري افزود: اهداف سازمان حفاظت محيط زيست اين است که اگر گونه اي را از طبيعت گرفتيم و نياز به ترميم، بازسازي و مشکلات جسمي او بود پس از بهبوديافتن او را به طبيعت بازگردانيم.
وي ادامه داد: رهاسازي حيات وحش به طبيعت فرقي نمي کند پلنگ ايراني باشد يا پرنده و هرگونه ديگر چراکه ما در طول ماه گونه هاي زيادي را در سطح کشور از دست متخلفان مي گيريم و پس از آماده سازي و بهبود شرايط جسمي شان در کلينيک پرديسان او را به طبيعت بازمي گردانيم و اين موضوع اولويت سازمان حفاظت محيط زيست است.
تيموري با اشاره به رهاسازي پلنگ رودسر که هفت ماه پيش در تله شکارچيان به دام افتاده بود و دچار مصدوميت شده بود، گفت: پلنگ رودسر که در تله شکارچيان به دام افتاده بود از ناحيه کمر دچار آسيب شده بود که با معالجه دامپزشک بخش خصوصي در کشور در ستون فقرات اين پلنگ يک پليت قرار داده شد و پس از بهبود ابتدايي و نگهداري در فضاهاي مختلف حدود سه ماه پيش به باغ وحش باراجين در قزوين انتقال داده شد و درحال حاضر اين پلنگ در يک فضاي 600 متري رهاسازي شده و غذاي آن به صورت شکار زنده حيات وحش تامين مي گردد.
مدير کل دفتر شکار و صيد سازمان حفاظت محيط زيست تصريح کرد: بسياري از دامپزشکان بر اين باور بودند که بايد پلنگ رودسر يوتانايز يعني با مرگ خاموش تلف شود اما با تلاش برخي دامپزشکان ديگر، او درحال حاضر به شرايط مطلوبي رسيده تا جايي که مي تواند شکار خود را با دويدن در مسافت طولاني به صورت زنده تهيه کند.
وي گفت: درحال حاضر تيم کارشناسان محيط زيست وضع اين پلنگ را به صورت شبانه روزي رصد مي کنند و تا يک ماه و نيم ديگر مشخص مي شود که اين پلنگ در چه زماني در طبيعت رهاسازي مي گردد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید