مرحله دوم کارگاه «کمدی خلاق» برگزار می شود

    کد خبر :86302

کوروش نریمانی قصد دارد دومین مرحله کارگاه «کمدی خلاق» را در تئاتر مستقل تهران برگزار کند که خروجی این کارگاه به تولید و اجرای تئاتری کمدی با حضور هنرجویان شرکت کننده در آن، ختم می شود.

کوروش نریمانی درباره فعالیت جدید خود در عرصه تئاتر به خبرنگار مهر گفت: قصد دارم در ادامه برگزاری کارگاه «کمدی خلاق»، مرحله دوم این کارگاه را با مدیریت تئاتر مستقل تهران برگزار کنم. هدف اصلی من همانطور که همیشه درباره اش صحبت کرده ام راه اندازی یک گروه پرانرژی جوان برای تئاترهای کمدی است؛ تئاتری کمدی از نوعی که خودم می پسندم و برایم جدی است.

این کارگردان و نمایشنامه نویس اظهار کرد: احساس می کنم جامعه ایرانی و همچنین جامعه تئاتری نیازمند گروه هایی است که تئاتر کمدی را خوب و خلاقانه تولید و اجرا کنند. ما هم امیدوار به دست یافتن به چنین گروه هایی هستیم و معتقدم این گروه ها باید پرورش پیدا کنند و تحت آموزش قرار گیرند.

نریمانی اظهار امیدواری کرد که در پایان مرحله دوم کارگاه «کمدی خلاق» که دوره ای ۶ ماهه خواهد بود، به اجرایی با حضور هنرجویان جوان حاضر در این کارها دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه تئاتر مستقل تهران تهیه کنندگی اثر تولید شده در کارگاه «کمدی خلاق» را عهده دار خواهد بود، گفت: در این کارگاه قرار است از همه توانایی های هنرجویان حاضر علاوه بر بازیگری در حوزه های قصه پردازی، نویسندگی، موسیقی و آواز استفاده شود. در نظر دارم تا در این کارگاه به یک ایده نمایشی برسیم و آن را به اجرا درآوریم.

کارگردان نمایش هایی چون «شب های آوینیون» و «دون کامیلو» یادآور شد: مرحله اول کارگاه «کمدی خلاق» در تالار مولوی برگزار شد و قرار بود که مدیریت تالار سالن تمرین، اجرا و بخشی از هزینه های آن را تأمین کند که این اتفاق نیفتاد و نتوانستیم که به هدف مان در مرحله اول کارگاه برسیم.

نریمانی درباره زمان آغاز به کار مرحله دوم کارگاه «کمدی خلاق» گفت: قرار است این کارگاه با حضور ۳۰ تا ۵۰ هنرجو و از اوایل مهرماه در تئاتر مستقل تهران برگزار شود و اثر تولید شده نیز در تئاتر مستقل تهران روی صحنه برود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید