اقتصاد ایران نیروی کار ماهر می‌خواهد

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۸:۱۴

مدیرکل‌ آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران می‌گوید: اقتصاد ایران برای برای رسیدن به رشد و توسعه نیازمند نیروهایی است که هم ماهر و متخصص باشند هم بتواند چرخ اشتغال و تولید را به حرکت درآورد.

مجید تهرانیان اظهارکرد: امروز در تمام دنیا تربیت نیروهای ماهر و متخصص و کاردان بهترین راهکار حل معضل بیکاری به شمار می‌رود و در کشور ما هم ارائه آموزشهای مهارتی با این هدف صورت می‌گیرد که فارغ التحصیلان و دانشجویان مطالب را تنها به صورت تئوری فرا نگیرند بلکه بستر مناسبی برای بهره‌مندی آنها از دانشی که به صورت تئوری آموخته‌اند فراهم شود تا آن دانش را به شکل عملی و کاربردی برای ورود به بازار کار به کار بگیرند.

وی از مراجعه بیش از ۵۰ هزار نفر در استان تهران به کاریابی‌ها در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۱ هزار متقاضی توانستند جذب بازار کار شوند.

تهرانیان در ادامه با اشاره به تلاش دولت یازدهم برای ایجاد اشتغال و فرصتهای شغلی جدید، افزود: یکی از شعارهای دولت یازدهم بسترسازی برای ایجاد فضای کسب و کار است اما منابع دولت نمی‌تواند پاسخگوی نیازها باشد به همین دلیل مردم باید در بخش خصوصی فعال شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، کیفی‌سازی و به روزرسانی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را رویکرد مهم این سازمان اعلام کرد و گفت: در سطح کشور حدود ۴۰۰۰ کارگاه و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای داریم که در حوزه دولت بخشهایی از آن به روز نیست به همین دلیل امسال رویکرد کیفی‌سازی آموزشها و واگذاری مراکز به بخش خصوصی را دنبال می‌کنیم.

وی ارائه آموزشهای مهارتی در صنایع را حلقه اتصال اشتغال و رشد اقتصادی دانست و گفت: کسب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تجربه مستقیم و مستمر در حین کار موجب ماندگاری مهارتها و آشنایی بیشتر با دنیای واقعی کسب و کار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید