مجتبی شاکری تشریح کرد

فرایند نامگذاری معبری به نام دکتر مصدق در تهران

    کد خبر :86234

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران فرایند نامگذاری معبری به نام دکتر مصدق را با توجه به فرمایشات حضرت امام خمینی تشریح کرد.

به گزارش  تسنیم، مجتبی شاکری در جریان سیصد و هفتادمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تقدیر از آزادگان اظهار کرد: یاد شهدای آزاده از جمله شهیدان ابوترابی و تندگویان را گرامی می‌داریم.

وی تصریح کرد: همچنین خانم آباد که از اسرای آزاده جنگ تحمیلی هستند خدمات موثری را در این سال‌ها ارائه کرده‌اند که از وی نیز تشکر می‌کنیم و ما مدیون مقاومت‌هایی هستیم که این عزیزان کرده‌اند.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر بیان کرد: آزادگان همه تهدیدها را تبدیل به فرصت کردند و آنها می‌توانند نمونه و مصداقی باشند برای کشور.

شاکری همچنین به اقدام اخیر سازمان زیباسازی و نهضت راه‌اندازی کمپین مسجد بسازیم اشاره کرد و گفت: این اقدام قابل توجه و خوبی است و آثار موثری را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: طی 4 سال گذشته 1500 نامگذاری در محلات و معابر، میادین توسط کمیسیون نامگذاری صورت گرفته است و آخرین نامگذاری به تغییر نام اتوبان نیایش به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برمی‌گردد.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر همچنین به فرایند نامگذاری معبری به نام دکتر مصدق اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز و همزمان با نامگذاری اتوبان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام دعایی مطلبی را مطرح کردند که باید یادآوری کنم که اعضای شورای شهر تهران نیز در 4 سال گذشته موضوع نامگذاری معبری به نام دکتر مصدق را در دستور کار خود قرار داده بودند.

شاکری گفت: در فرایند نامگذاری معبر به نام دکتر مصدق با نامه حضرت امام مواجه شدیم که فرمایشاتی را در خصوص شخصیت دکتر مصدق داشتند و بالتبع باید نامگذاری معبر یا خیابانی با رعایت فرمایشات حضرت امام صورت می‌گرفت.

وی گفت: در این زمینه از دوستان شورای شهر خواسته شد نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنند که هنوز پاسخی در این زمینه داده نشده است.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر از آمادگی ارسال نامه کمیسیون نامگذاری به حجةالاسلام دعایی خبر داد و گفت: در این زمینه نیز اگر عده‌ای نظرات و پیشنهادهایی دارند می‌توانند اعلام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید