پایتخت استارتاپهای اروپا کجاست؟

    کد خبر :86155

در حالیکه سیطره امریکا در بازار استارتاپی جهان به چشم می‌خورد و حجم سرمایه‌گذاریهای آن قابل قیاس با دیگر بخشها نیست، اما اروپانشینان نیز توجه خوبی به این حوزه داشته و سرمایه‌گذاریهایشان ظرف یک سال رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارشپویا؛ گزارشها و تحقیقات بسیاری تا امروز چاپ و منتشر شده که خبر از رونق بازار استارتاپها در سیلیکون‌ولی به عنوان قطب اصلی این بازار می‌دهد اما با این حال عرصه رقابت در این فضا به قدری تنگاتنگ است که نمی‌شود از بازار دیگر بخشها چشم پوشید.

ابتدای سال جاری گزارشی از سوی استارتاپ‌جنوم منتشر شد که تحلیلی از وضعیت اکوسیستم استارتاپها در سال 2017 بود و در آن به تمام شهرهایی که در این میدان رقابت حضور دارند، اشاره شد؛ این تحلیل با تکیه بر بررسی بازار 10هزار استارتاپ و 300 شرکت مرتبط ارائه شد.

در این تحلیل هشت فاکتور سرمایه‌گذاری مالی، میزان دسترسی به بازار، میزان اتصال به جامعه جهانی، تعداد استعدادهای بالقوه متخصص، تجربه شکل‌گیری استارتاپها، میزان جذب منابع، میزان فعالیت‌ شرکتهای بزرگ و بلند همتی و استراتژی مؤسسان لحاظ و به آمادگی شهرهای مختلف در شکل‌گیری و توسعه استارتاپها پرداخته شده بود.

برآیند این گزارش به برتری سه منطقه سیلیکون‌ولی، نیویورک و لندن اشاره داشت؛ در حالیکه سلطه امریکا در این بخش همچنان وجود دارد و از بین 20 شهر اول، هفت شهر مختص آن است اما نباید از بازارهای دیگر غافل شد.

اخیرا گزارشی در قالب اینفوگرافیک از سمت مرکز استاتیستا منتشر شده که برگرفته از اطلاعات مرکز EY است و به بازار اروپا در بخش سرمایه‌گذاریهای استارتاپی اشاره می‌کند.

حجم سرمایه‌گذاریهای استارتاپی در اروپا براساس این اطلاعات در نیمه اول سال 2016 در قیاس با نیمه اول سال 2015 مشخص شده است.

در این الگوی سرمایه‌گذاری «لندن» لقب پایتخت استارتاپی اروپا را با مجموع سرمایه‌گذاری دو هزار و 320 میلیون یورو کسب کرده است و بعد از آن نیز «استکهلم» و «برلین» به ترتیب با حجم سرمایه‌گذاری هزار و 11 و 520 میلیون یورو قرار گرفته‌اند و در رتبه‌های دوم و سوم ایستاده‌اند.

«پاریس» و «مادرید» نیز با میانگین سرمایه‌گذاری 673 و 149 میلیون یورو در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند و بعد از آن نیز اسامی «دوبلین» و «ناردن» با سرمایه‌گذاریهای 229 و 88 میلیون یورو به چشم می‌خورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید