جدیدترین اخبار
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۹ اقتصادی کد خبر :8597

اعتراض صاحبان خودروهای کلاسیک به مصوبه نصب پلاک تاریخی

صاحبان خودروهای کلاسیک در اعتراض به مصوبه نصب پلاک تاریخی تجمع کردند.

تعدادی از اعضای انجمن کلاسیک سواران کشور و صاحبان خودروهای کلاسیک با تجمع در پارکینگ استادیوم آزادی، اعتراض خود را نسبت به دستورالعمل جدید این انجمن اعلام کردند.

پویان ایروانی، عضو انجمن کلاسیک سواران کشور در این مورد با اشاره به شکل گیری کمپین «نه به پلاک تاریخی» گفت: حدود ۱۰ سال پیش و به علت حفظ محیط زیست و هوای پاک، موضوع پلاک تاریخی در انجمن خودروهای کلاسیک ایران مطرح شد که به علت عدم پیگیری مدیریت انجمن بی‌نتیجه ماند.

وی افزود: این طرح نهایتاً در شهریور سال گذشته موضوع با نام قانون حفظ و صیانت از خودروهای تاریخی و کلاسیک تصویب شد.

وی توضیح داد: در این طرح، کارگروهی معرفی شده که جز ضرر و زیان هیچ ارمغانی برای مالکان خودروهای کلاسیک ندارد و طبق قوانین مندرج در این طرح، خودروهای مذکور دارای پلاک تاریخی شده و بخشی از اموال منقول میراث فرهنگی محسوب خواهند شد.

ایروانی تصریح کرد: همچنین کنترل، نحوه و اندازه استفاده و مالکیت و حتی تعویض قطعات و فروش خودرو ها از دست صاحبانشان خارج می‌شود و اجازه هیچگونه دخل و تصرفی را در خودرو ندارند، مگر با کسب مجوز از کارگروه مربوطه که آن هم در صورت صلاح‌دید کارگروه و با پرداخت هزینه خواهد بود.

به گفته وی، در یکی از بندهای این طرح آمده که مالکان خودروهای کلاسیک می‌توانند سالانه فقط ۵۰۰۰ کیلومتر و هفته‌ای یک بار در مسیری مشخص شده تردد کنند که البته این کار هم نیازمند کسب مجوز است.

عضو انجمن کلاسیک سواران ادامه داد: طبق این آیین نامه، مالکان، فروشندگان لوازم یدکی و تعمیرکاران خودروهای کلاسیک دیگر اجازه فعالیت در کشور را ندارند، مگر با اخذ مجوز از طرف کارگروه که آن هم در صورت صلاح‌دید با پرداخت هزینه خواهد بود.

وی افزود: از دیگر بندهای آیین نامه، امکان شماره گذاری وسایل نقلیه فاقد سابقه شماره‌گذاری در سیستم راهنمایی و رانندگی است که  با ارائه مستنداتی منوط به تأیید کارگروه مورد نظر است.

وی ادامه داد: برخی افراد سودجو، خودروهای کلاسیک با ارزش را به صورت قاچاق وارد کشور می کنند و از طرفی دیگر با خرید خودروهای کلاسیک کم ارزش در داخل کشور، اسناد خودروهای کم ارزش را بر روی خودروهای قاچاق گذاشته و با قیمت بالاتری در بازار داخل به فروش می رسانند.

ایروانی اظهار داشت: مالکان و معترضان به آیین نامه پلاک تاریخی دو درخواست داشتند، اول اینکه کارگروه توسط افرادی مدیریت شود که دارای سابقه فنی، شناخت از خودروهای کلاسیک و علاقه به این خودروها باشند و دوم اینکه مصوبه پلاک تاریخی، لغو و طرحی کارشناسی شده جهت حفظ و صیانت از خودروهای کلاسیک ارائه شود تا هم منافع مالکان این خودروها حفظ شود و هم علاقه‌مندان به این رشته در داخل کشور افزایش یابند.

 

روی خط خبر

  • توافق مهم آمریکا و کره شمالی
  • عکس رئیس‌جمهور کرواسی در دست تظاهرکنندگان عراقی چه می‌کند؟
  • «شورای آتلانتیک» خطاب به دولت آمریکا:در مورد ایران، خیلی به پوتین امیدوار نباشید
  • کنایه فوتبالی علی مطهری به قهرمانی فرانسه
  • دختر صدام: نگفتم دفتر احزاب دوست ایران راویران کنید!
  • واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به شایعه دو تابعیتی بودن فرزندان ظریف
  • ولیعهد عربستان به مادرش هم رحم نکرد
  • متواری شدن متهم ردیف سوم، در جریان رسیدگی صحت ندارد
  • حمله آشکار و عجیب به نمایندگانی که به صدور پروانه شکار معترض هستند!
  • همکاری ژاپن با ایران در پروژه حوضه کارون
  • تحلیل امکان توسل به مقرره مسدودسازی برای مقابله با تحریم های آمریکا
  • درخواست ازروحانی برای عزل تیم اقتصادی و به‌کارگیری مدیران انقلابی
  • اردوغان دستور داد ستادکل ارتش ترکیه ذیل وزارت دفاع قرار گیرد
  • واکنش وزیر ارتباطات به اظهارات اژه‌ای درخصوص برخورد با متخلفین بازار ارز: روند شفاف سازی مسیر مناسبی در پیش گرفته است
  • ترامپ: انتظار زیادی از دیدارم با پوتین ندارم
  • افزایش انتقادهای داخلی از نتانیاهو و درخواست برای برکناری او
  • هنیه: راهپیمایی بازگشت تاتحقق تمامی اهداف ادامه دارد
  • شرایط دریافت ارز دولتی تغییر کرد/ وزارت صنعت مرجع شد
  • صنعت طلا و جواهر نیازی به کمک دولت ندارد
  • افزایش رفتارهای خودآسیب‌رسان در جامعه/وضعیتی که نخبه‌های تک‌بعدی می‌سازد
  • قیمت‌ها در بورس تهران همچنان رو به کاهش
  • مدگرایی، عامل موثر در خودزنی دختران نوجوان
  • تمام خودروهای پژو ۲۰۰۸ ثبت‌نامی تحویل مشتریان می‌شود
  • معاون حقوقی رییس جمهور: خیلی سریع دستور اخیر رئیس جمهور را انجام می‌دهیم
  • کره شمالی میدان تعامل یا تقابل؟
  • ارزآوری ۲۹ میلیون دلاری صادرات ماست به آمریکا و ۸ کشور جهان
  • توافق گمرک ایران و آذربایجان برای تسهیل و توسعه تجارت
  • صادرات گاز به عمان به کجا رسید؟
  • هیچ وقت نمی توان گفت رئیس دولت هفتم آغازگر جریان اصلاح طلبی بود
  • پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری مکزیک:جاسوسی از مخالفان سیاسی تمام شد