سرپرست دانشگاه فرهنگیان خبر داد

تلاش برای برگزاری «آزمون جامع» پیش از ورود به شغل معلمی

    کد خبر :85958

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به ضرورت برگزاری آزمون جامع برای فارغ‌التحصیلان این دانشگاه پیش از ورود به شغل معلمی گفت: در حال ارائه این درخواست به شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم تا اگر در شورای عالی با آن موافقت شد، تبصره‌ای را به اساسنامه دانشگاه اضافه و در هر دوره آزمونی جامع برگزار کنیم.

محمود مهرمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت برگزاری آزمون اصلح برای دانشجومعلمان و مهارت آموزان فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان پیش از ورود به آموزش و پرورش اظهار کرد: آزمون جامع یا اصلح مخفف «ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای» است.

وی افزود: بر این اساس آزمون اصلح، آزمونی است که دانشجومعلمان باید در پایان دوره تحصیل در آن شرکت کنند تا صلاحیت حرفه‌ای‌شان برای ورود به شغل خطیر معلمی احراز شود. هدف ما از طرح این ایده این است که اگر کسانی نتوانستند از عهده کسب حد نصاب‌های لازم بر بیایند، حتی اگر مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه دریافت کردند و درس‌ها را پشت سرگذاشتند؛ اجازه حضور در کلاس‌های درس را پیدا نکنند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه اجرای این ایده برای اشخاصی که از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند نیازمند فراهم کردن پیش نیازهایی است گفت: از جمله این پیش نیازها افزودن یک تبصره به ماده 21 اساسنامه دانشگاه است.

مهرمحمدی افزود: ما اکنون در حال ارائه این درخواست به شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم تا اگر در شورای عالی با آن موافقت شد این تبصره را به اساسنامه اضافه کنیم و در هر دوره آزمونی جامع برگزار کنیم. در این صورت اگر صلاحیت دانشجو معلمی پس از چهار سال احراز نشد، مدرکش را از ما بگیرد اما وارد آموزش و پرورش نشود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح بسیار ضروری است گفت: البته آزمون اصلح برای مهارت آموزان که از طریق آزمون‌های استخدامی وارد دانشگاه شده و موظف به گذراندن دوره یک ساله مهارتی می‌شوند در حال حاضر هم برگزار می‌شود و هیچ محدودیتی نداریم. در دوره اول ورود مهارت آموزان، آزمون جامع را اجرا کردیم و برای دوره دوم هم که شهریور امسال آزمون خواهند داد پیش بینی و در دفترچه های استخدامی قید شده است و در واقع جزو شروطی است که از قبل به داوطلبان توضیح دادیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید