رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران:

۵۰۰ مدرسه تهران در برابر مخاطرات آماده می‌شوند

    کد خبر :85949

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که امسال و درفاز دوم طرح «مدرسه آماده» بیش از ۵۰۰ مدرسه در پایتخت تحت پوشش قرارخواهند گرفت و سند مخاطراتشان تدوین می‌شود.

دکتر احمد صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرای طرح مدرسه آماده در سال تحصیلی پیش رو اظهار کرد: در فاز نخست طرح مدرسه آماده که سال گذشته به پایان رسید بیش از ۱۰۰۰ مدرسه تحت پوشش قرار گرفتند و امسال نیز بناست همزمان با آغاز سال تحصیلی اقدامات مشابه در بیش از ۵۰۰ مدرسه پایتخت انجام شود.

وی با بیان اینکه طرح مدرسه آماده شامل سه مرحله کلی است گفت: آموزش مدیران و پرسنل، تجهیز مدارس، کاهش مخاطرات غیر سازه‌ای و آموزش به دانش آموزان و والدین‌شان سه اقدام کلی در طرح مدرسه آماده است. همچنین در پایان این طرح سند مخاطرات مدارس نیز تهیه می‌شود تا بر اساس آن از وضعیت مدارس با خبر شویم.

صادقی با بیان اینکه پس از پایان اقدامات آموزشی، در بیش از ۵۰۰ مدرسه سند مخاطرات این مدارس نیز تهیه می‌شود گفت: امسال برای نخستین بار مدارس غیر انتفاعی نیز در این طرح حضور داشته و از هر منطقه حدود ۲۵ مدرسه انتخاب شده که طبق برنامه‌ریزی‌ها از ابتدای مهرماه کارشناسان سازمان مدیریت بحران به این مدارس اعزام شده و اقدامات آموزشی برای مدیران، والدین و پرسنل آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: دانش آموزان در مقاطع ابتدایی و متوسطه نیز به اردوی آموزشی خواهند رفت و مفاهیم ایمنی در این اردوها به آنان آموزش داده خواهد شد. همچنین کارشناسان ایمنی نیز از وضعیت ایمنی مدارس بازدید خواهند کرد.

به گفته وی، در این طرح ایمنی سازه‌ای مدارس بررسی نخواهد شد و مواردی چون ایمنی سیستم برق، ایمنی گازکشی، میزان آمادگی در برابر مخاطرات و … به عنوان معیار بررسی‌ها خواهد بود.

صادقی با بیان اینکه برابر بررسی‌ها و تدابیر اتخاذ شده این طرح از ابتدای مهرماه در مدارس منتخب اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: با تحت پوشش قرارگرفتن این ۵۰۰ مدرسه می‌توان گفت که در مجموع و با احتساب ۱۰۰۰ مدرسه قبلی تا کنون ۵۰۰ مدرسه در تهران تحت پوشش طرح مدرسه آماده قرار گرفته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید